Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Bármelyik sebesség fokozatnál...

Bármelyik sebesség fokozatnál visszaesik a fordulatszám 1-re ez normális?

Figyelt kérdés

Szóval ma vezettem fordulatszámmérős autót életemben tán másodszor ( oktatóm autója is olyan volt, de mikor levizsgáztam akkor tudtam meg, hogy mire jó és nem is nagyon figyeltem ) és bármikor váltottam a fordulatszám 1-re esett vissza és nem tudtam, hogy most melyik fokozatba kapcsoljak hiszen alacsony a fordulatszám.


Amikor 60-al mentem 4-be és váltanék fel 5-be akkor is, kénytelen voltam visszatenni mert féltem felkapcsolni.


Nem mertem ezt megkérdezni a betanítómtól mert biztos valami piszok egyszerű a válasz, még véletlenül elküld a melegebb éghajlatra.


2017. jún. 13. 18:38
1 2
 1/15 crudy ***** válasza:
69%
1 re? azaz ezerre nem? Nem normális. A kerék és a motor között állandó mechanikai kapcsolat van tehát minden sebességfokozatban külön külön egy adott sebességnek meg van adva h ott mennyit forog a motor. Tehát ha 4 esben vagy és háromezret forog a motor és épp pl 60al mész akkor ah visszaváltasz biztos, hogy nem 3000et fog forogni a motor de biztos h nem is ezret. Tehát a mutató nem az egyesen fog állni. Persze ha ara gondolsz h a fordulatszám leesik ezerre amikor váltasz, tehát amikor benyomod a kuplungot akkor az teljesen normális, mivel ilyenkor ezt a mechanikai kapcsolatot megszakítod a kerék és a motor között.
2017. jún. 13. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 szántóvető ***** válasza:
milyen egyre?ha bekuplungolsz akkor alapjáratnál nem esik lejjebb ami kb 900-1000 körül van.szerintem lapvető dolgokkal nem vagy tisztában(vagy én értem félre a kérdést.)
2017. jún. 13. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:

Igen, kuplung benyomásánál...


4-ből nem szabad visszaváltani, 3-ba mert eltörik a dugattyú, Suzukimmal úgy jártam, hogy 64-nél váltottam mindig 4-esbe és eltört a dugattyú mert túlhajtottam.

2017. jún. 13. 18:52
 4/15 crudy ***** válasza:
Hát akkor normális h esik a fordulatszám. Az meg h azt mondták neked, hogy négyből háromba tetted vissza és emiatt eltörött a dugattyú az nem azt jelenti h tényleg amiatt volt.
2017. jún. 13. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
100%

Azért ez durva, hogy ilyen embereknek van jogsija.


Azt tudod, hogy a lóerő nem azt jelenti, hogy hány kis lovacska hajtja a motort?


Jól tetted, hogy nem merted megkérdezni. :D

2017. jún. 13. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 A kérdező kommentje:
És a kenyeret fogom a közértbe vinni reggelente.. Mint mondtam, nekem SOHA nem volt fordulatszámmérős autóm...
2017. jún. 13. 19:00
 7/15 crudy ***** válasza:
Mondjuk abban egyet értünk h a technikai tudás megszerzésére nem a jogsisuli a legmegfelelőbb hely így ha szegény friss jogsis semmit nem tud az autókról ahoz annyi köze van mint a az autó/motor kategóriának egy szakszervizhez.
2017. jún. 13. 19:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
23%

Látom előzők csak beszólogatni szeretnek, segíteni nem :D


Tehát. Minden kocsinak van egy alapjárata. Ez körülbelül 750-1000 fordulat/perc. Tehát azt mutatja (leegyszerűsítve), hogy a motor hány fordulatot tesz meg percenként. Ezt tudod szabályozni a gáz benyomásával. Kinyomott kuplungnál vagy üresbe rakva a váltót tudod ezt próbálgatni.

Amikor elindulsz, a kerék felveszi a motor által leadott forgási energiát. Minél jobban nyomod a gázt, annál nagyobb fordulata lesz a motornak. Amikor váltasz, kinyomod a kuplungot, ezáltal a motor és kerék közötti kapcsolatot megszünteted, így a motor újra alapjárati fordulaton fog forogni.

Amikor új sebességet kapcsolsz, engeded fel a kuplungot, akkor a motor ismét felveszi a kerekek sebességét, csak immáron (a váltónak köszönhetően) alacsonyabb fordulatszámon.


Remélem tiszta minden, ha van kérdésed, írj nyugodtan.

2017. jún. 13. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:

Nekem sem volt soha fordulatszámmérős autóm, sőt, semmilyen, de ha beülök egybe és elvileg tanítanak rajta vezetni, akkor a minimum, hogy megkérdezem, mi mire való és miért úgy van, nem csak váltok fel-le ész nélkül meg nyomkodom a pedálokat...

Az oktatód se lehet a helyzet magaslatán, ha nem veszi észre, hogy ennyit bénázol, és nem magyarázza el, mi történik az autóban.

De hogy te meg sem kérdezed, csak csinálod a hülyeséget, aztán csodálkozol, ha baja lesz az autónak... vagy neadjisten levizsgázol, és balesetet okozol...

Hát szívem szerint én is elküldenélek melegebb éghajlatra.

2017. jún. 13. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Akkor hobbiként vezettem, nem tudtam magam lefoglalni és beiratkoztam autós iskolába, igaz mindenből elsőre átmentem, de nem érdekelt a vezetés, most viszont igen, mert nem szeretem az eddigi monoton irodai munkámat a sok arrogáns kollégáim miatt, ( két ok, hogy váltak )ezért leszek kenyeres ember. Eddig vagy 17 ezer km-t mentem, ami vicc... ja és 19 éves vagyok..
2017. jún. 13. 19:52
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!