Bármelyik sebesség fokozatnál visszaesik a fordulatszám 1-re ez normális?
Szóval ma vezettem fordulatszámmérős autót életemben tán másodszor ( oktatóm autója is olyan volt, de mikor levizsgáztam akkor tudtam meg, hogy mire jó és nem is nagyon figyeltem ) és bármikor váltottam a fordulatszám 1-re esett vissza és nem tudtam, hogy most melyik fokozatba kapcsoljak hiszen alacsony a fordulatszám.
Amikor 60-al mentem 4-be és váltanék fel 5-be akkor is, kénytelen voltam visszatenni mert féltem felkapcsolni.
Nem mertem ezt megkérdezni a betanítómtól mert biztos valami piszok egyszerű a válasz, még véletlenül elküld a melegebb éghajlatra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Igen, kuplung benyomásánál...
4-ből nem szabad visszaváltani, 3-ba mert eltörik a dugattyú, Suzukimmal úgy jártam, hogy 64-nél váltottam mindig 4-esbe és eltört a dugattyú mert túlhajtottam.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Azért ez durva, hogy ilyen embereknek van jogsija.
Azt tudod, hogy a lóerő nem azt jelenti, hogy hány kis lovacska hajtja a motort?
Jól tetted, hogy nem merted megkérdezni. :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Látom előzők csak beszólogatni szeretnek, segíteni nem :D
Tehát. Minden kocsinak van egy alapjárata. Ez körülbelül 750-1000 fordulat/perc. Tehát azt mutatja (leegyszerűsítve), hogy a motor hány fordulatot tesz meg percenként. Ezt tudod szabályozni a gáz benyomásával. Kinyomott kuplungnál vagy üresbe rakva a váltót tudod ezt próbálgatni.
Amikor elindulsz, a kerék felveszi a motor által leadott forgási energiát. Minél jobban nyomod a gázt, annál nagyobb fordulata lesz a motornak. Amikor váltasz, kinyomod a kuplungot, ezáltal a motor és kerék közötti kapcsolatot megszünteted, így a motor újra alapjárati fordulaton fog forogni.
Amikor új sebességet kapcsolsz, engeded fel a kuplungot, akkor a motor ismét felveszi a kerekek sebességét, csak immáron (a váltónak köszönhetően) alacsonyabb fordulatszámon.
Remélem tiszta minden, ha van kérdésed, írj nyugodtan.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nekem sem volt soha fordulatszámmérős autóm, sőt, semmilyen, de ha beülök egybe és elvileg tanítanak rajta vezetni, akkor a minimum, hogy megkérdezem, mi mire való és miért úgy van, nem csak váltok fel-le ész nélkül meg nyomkodom a pedálokat...
Az oktatód se lehet a helyzet magaslatán, ha nem veszi észre, hogy ennyit bénázol, és nem magyarázza el, mi történik az autóban.
De hogy te meg sem kérdezed, csak csinálod a hülyeséget, aztán csodálkozol, ha baja lesz az autónak... vagy neadjisten levizsgázol, és balesetet okozol...
Hát szívem szerint én is elküldenélek melegebb éghajlatra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!