Bármelyik sebesség fokozatnál visszaesik a fordulatszám 1-re ez normális?
Szóval ma vezettem fordulatszámmérős autót életemben tán másodszor ( oktatóm autója is olyan volt, de mikor levizsgáztam akkor tudtam meg, hogy mire jó és nem is nagyon figyeltem ) és bármikor váltottam a fordulatszám 1-re esett vissza és nem tudtam, hogy most melyik fokozatba kapcsoljak hiszen alacsony a fordulatszám.
Amikor 60-al mentem 4-be és váltanék fel 5-be akkor is, kénytelen voltam visszatenni mert féltem felkapcsolni.
Nem mertem ezt megkérdezni a betanítómtól mert biztos valami piszok egyszerű a válasz, még véletlenül elküld a melegebb éghajlatra.
Igen, kuplung benyomásánál...
4-ből nem szabad visszaváltani, 3-ba mert eltörik a dugattyú, Suzukimmal úgy jártam, hogy 64-nél váltottam mindig 4-esbe és eltört a dugattyú mert túlhajtottam.
Azért ez durva, hogy ilyen embereknek van jogsija.
Azt tudod, hogy a lóerő nem azt jelenti, hogy hány kis lovacska hajtja a motort?
Jól tetted, hogy nem merted megkérdezni. :D
Látom előzők csak beszólogatni szeretnek, segíteni nem :D
Tehát. Minden kocsinak van egy alapjárata. Ez körülbelül 750-1000 fordulat/perc. Tehát azt mutatja (leegyszerűsítve), hogy a motor hány fordulatot tesz meg percenként. Ezt tudod szabályozni a gáz benyomásával. Kinyomott kuplungnál vagy üresbe rakva a váltót tudod ezt próbálgatni.
Amikor elindulsz, a kerék felveszi a motor által leadott forgási energiát. Minél jobban nyomod a gázt, annál nagyobb fordulata lesz a motornak. Amikor váltasz, kinyomod a kuplungot, ezáltal a motor és kerék közötti kapcsolatot megszünteted, így a motor újra alapjárati fordulaton fog forogni.
Amikor új sebességet kapcsolsz, engeded fel a kuplungot, akkor a motor ismét felveszi a kerekek sebességét, csak immáron (a váltónak köszönhetően) alacsonyabb fordulatszámon.
Remélem tiszta minden, ha van kérdésed, írj nyugodtan.
Nekem sem volt soha fordulatszámmérős autóm, sőt, semmilyen, de ha beülök egybe és elvileg tanítanak rajta vezetni, akkor a minimum, hogy megkérdezem, mi mire való és miért úgy van, nem csak váltok fel-le ész nélkül meg nyomkodom a pedálokat...
Az oktatód se lehet a helyzet magaslatán, ha nem veszi észre, hogy ennyit bénázol, és nem magyarázza el, mi történik az autóban.
De hogy te meg sem kérdezed, csak csinálod a hülyeséget, aztán csodálkozol, ha baja lesz az autónak... vagy neadjisten levizsgázol, és balesetet okozol...
Hát szívem szerint én is elküldenélek melegebb éghajlatra.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!