Egy sport autó (Ferraei, Porsche, Lamborghini stb. ) használható a minden napokban?
Arra gondolok hogy a városban használni ahol ugye lámpák vannak gyakran meg kell állni, sebesség határ van és hasonlók.
Úgy hallottam a városi napi használatot ezek a kocsik nem értékelik (motor ugye).
Nos ez valóban így van ?
(nem vagyok sem milliomos Ferrárim sincs :(
egyszerűen csak érdekel mert én így tudom hogy nem jó, de gondolom Németeknél rengeteg Porsche, az olaszoknál meg Ferrári és Lamborgjhini is mászkál az utcán de ez nem kínzás az autónak )
Nincs.. :)
De akkor mi értelme ilyen autókat venni? PL MO-n is van pár Porsche meg Ferrári stb tulaj. De ha nem lehet kihasználni ?
Ez elég erősen a kialakításától függ. Egy részük bármennyire is kemény sportkocsinak néz ki, utcai használatra készült, tehát túl fogja élni a kis terheléssel járó használatot. A fékek ugyanis utcai kivitelűek (acél- vagy kerámiatárcsa, utcai betétek), tehát hidegen is működnek, a motor hűtője pedig nem akkora, mint a versenyváltozatoké és termosztátot is építenek bele, valamint utcai gumikon gördül, amelyek elfogadható tempóban kopnak. Ezek alkotják a sportkocsik legnagyobb részét (pl. Porsche 911 Carrera, BMW E46 M3, Lamborghini Gallardo és Murciélago). Ezek a "puha" változatok, ESP-vel, ABS-szel, légzsákkal, hifivel, klímával, egyszóval tele kényelmi extrákkal, hogy tudd őket használni. A praktikusságok viszont még így is kérdéses.
Vannak azonban a kicsit meredekebb kivitelek, amelyek sportcélokra vagy homologizációs alapnak épültek. Ezek lényegében közúti használatra "butított" versenyautók, amelyeknél már nem célszerű az utcai használat, mert a műszaki tartalom versenyzésre lett kialakítva. A motor hűtője nagyobb hőleadásra képes, a termosztátot általában (a saját tömeg csökkentése miatt) kiszerelik a vízkörből, a fékek magasabb hőfokon működő szinterbetéteket kapnak (vagy extrém esetben karbontárcsás versenyfékek), a kuplung is szinterbetétes, a gumik pedig pályagumik vagy a pályagumihoz közel álló, nagyon lágy utcaiak. Ezekkel az autókkal nem célszerű közúton közlekedni, mert nem erre találták ki őket. Ráadásul az ilyenekben gyakran versenyzésre kialakított kellékek vannak, mint pl. versenyülés négypontos övvel, amely rettentő kényelmetlen (és nem biztos, hogy eléred a kesztyűtartót, hogy kivedd igazoltatáskor a forgalmit), fix, polikarbonát ablakok (az ablakon kikönyökölés drága játék lesz), bukócső (városban veszélyes holttere is lehet), illetve csökkentett mennyiségű zajszigetelés (sisak nélkül megveszel odabenn, annyira hangos). Általában a vezetést segítő elektronikus kütyük is kikerülnek belőlük, mert ezeket profiknak szánják, ami a nagyobb teljesítmény és a csökkentett saját tömeg mellett igen meglepő dolgokat tud okozni. Az ilyen autók sokkal kisebb sorozatban készülnek, sokkal különlegesebbek. A fenti példáknál maradva: Porsche 911 GT3RS (esetleg 911 GT1, amíg volt), BMW E46 M3 CSL, Lamborghini Gallardo Super Trofeo, illetve Lamborghini Murciélago LP670-variánsok).
19:51
köszi sz "összefoglalót"
19:52
1700-at pörög :D
Egyébként 19:51-nek igaza van.
Pl egy BMW E46 M3-al egyszerűbb lehet a közlekedés városban mint pl egy Mitsubishi Lancer Evo-val vagy Subaru Imprezával.
Az utóbbi kettőben első nap után 2 centit izmosodna a bal lábad a kuplungolástól, ráadául abszolút nem látsz hátra a szárnytól :)
A Ferrari 599 GTB Fiorano [link]
állítólag kimondottan utcai használatra is használható (NatGeo-n láttam )
Ezeket az autókat, mivel közúti forgalomra vannak vizsgáztatva, úgy építik, hogy kibírja a közúti igénybevételt. Amiben nem annyira jeleskednek a sportkocsik, az a gazdaságosság, nem bírják a rossz utakat, a járdázást. Régebben az a hír járta, hogy az olasz sportkocsik gyertyája lekormolódott a városban és meg kellett néha zavargászni, hogy "tisztuljon". Bár ez inkább legenda, de tény, hogy a maiak strapabíróbbak a régieknél.
A Porsche cég úgy hirdeti autóit, hogy a "leghétköznapibb sportautó". Tehát náluk a napi használhatóság kifejezetten szempont.
Én 7 évig jártam napi szinten egy 911 Carrerával, ami régebbi, léghűtéses volt. Amikor műszakilag minden oké volt, simán bírta a városi araszolást is. Viszont oda kellett figyelni a megfelelő minőségű és mennyiségű motorolajra, mivel ott a hűtőfolyadék szerepét is az olaj tölti be. (Tehát a "léghűtésesség" is viszonylagos) A komplikált, egész autót behálózó olajhűtő rendszerre is oda kell figyelni. Ha picit is nem klappol valami, (ami egy tizenéves autónál azért megeshet) akkor hajlamos menetszél hiányában a túlmelegedésre. De ez hibára utal. Hibátlan állapotban semmi baja városban.
Most egy Boxsterem van. Ez korszerűbb, vízhűtéses motor. Ezzel semmi baj nincs a városban. A motorja annyira rugalmas, hogy ötödikben (ez még az 5 gangos verzió) simán gurul 50km/h sebességgel is mindn különösebb dadogás nélkül. Tehát, ha komótosan akarsz vele menni, akkor az ötödik fokozat gyakorlatilag 50- a végsebességig (>240km/h) használható. 10-11 litert fogyaszt, ha hosszú útra megyek, még kevesebbet. Én is agglomerációs vagyok, tehát csak vegyeshasználati tapasztalatom van.
És amit ne feledjünk: egy sportkocsiban minden bőven túl van méretezve a hétköznapi igénybevételre tervezett autókhoz képest. Tehát sok tekintetben "elnyűhetetlennek" tűnnek. Illetve nagyon biztonságosnak. Egy 250-300-ra méretezett futómű és fékrendszer a hétköznapokban több, mint jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!