Ezek a "fingások" minden hot hatch-nél hallhatóak váltáskor? És miért?
Seat Leon Cupra 30s-tól:
Ezen a csatornán van fent több Drive&Sound videó több hot hatch-ről is (Golf R, A45 AMG) és mindegyiknél, de még az M2-es BMW-nél és a CLA45 AMG-nél (ami ugye nagyobb kategória) is hallható ez a roppant idegesítő hang a váltásoknál. A valóságban is tényleg ilyen gáz hangokat adnak ki? Azért kérdezem, mert még egy ilyen hot hatchet nem láttam életemben. Ezek az automata váltók úgy tudom ugyanazok, amelyek a drágább modellekben vannak (S6, C63, M6) azok mégsem adnak ki ilyen szörnyű hangot. Valaki felvilágosíthatna engem, mint totál laikust. Köszi.
Azok a "fingások" teszik értékessé és különlegessé ezeket az autókat. Ilyet a nagy teljesítményű, esetleg tuningolt motorok csinálnak.
2 okot tudok elképzelni.1. A gyújtásbeállítások a magasabb fordulatszámon való működésre vannak optimalizálva, de váltáskor leeseik a fordulatszám és úgymond utógyújtása lesz a motornak. Ezért van olyan durrogó hangja.
2. A turbó pop-off szelepe kinyit amikor leesik a fordulatszám, ezzel biztosítják a fordulatszámhoz megfelelő keverék kialakítását és védi a motort a karosodástól. Na akkor hallani azt a tüsszögést
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!