4 ütemű 50-es robogóba érdemes prémium benzint tankolni?
Van egy Yamaha Jog 4T (2010) benzines robogóm, minden gyári rajta. Nem keverékkel megy, eddig normál 95-össel ment.
Elgondolkoztam azon, hogy ki kellene próbálni a Mol EvoNeo-t vagy a shell V-Powert, hogy azzal hogy megy a motor. Mivel 3 literes tankról beszélünk, es 100-on maximum 2.1-et eszik, az árkülönbözetet nem nagyon érezném meg, ezért jött az ötlet.
Érdemes bele EvoNeo-t tankolni, vagy semmi pozitív hozadéka nem lenne a magasabb áron kívül?
0 tapasztalattal osztjátok itt az észt hülyegyerekek.
Egyikőtök sem próbált még 100-as benzint, de pofáztok, hogy nincs értelme.
Robogóm jobban ment és kevesebbet evett, 20 éves kocsim simábban járt és kevesebbet evett. Az új kocsim határozottan kevesebbet eszik ha 100-ast tankolok.
Mérnök vagyok, alapvetően szkeptikus. Ezért is mértem, sokszor.
Ne óbégassatok, ha mem próbáltátok ki!
Ja és ugyanezt a hatásst éred el ha nyugatról hozol benzint.
Nem a 100-as tud csodát, hanem a hazai 95 nagyon gyenge.
Akkor tankoljad azzal a robogodat meg az autodat meg amit akarsz!Azért mérnökként elég durva hogy ennyire hülye vagy ......
"Robogóm jobban ment és kevesebbet evett,"
Kedves mérnök úr,a benzin oktánszáma nem az abból kinyerhető energia nagysagara utal........
Csak feltettem egy egyszerű kérdést, nem a népet akartam egymásnak uszítani. Mindenkinek megvan a saját véleménye (amely ettől még nem biztos hogy tükrözi a valóságot), de ez is ennek az oldalnak a lényege.
Köszönöm az értelmes válaszokat, vitázni meg felesleges ezen.
Semmi gond, a magyar van olyan hülye rögtön nekiugrik a másik torkának, ha a vélemény nem egyezik vagy mást tapasztal, legyen az valós vagy placebo. Ha más véleménye van, rárontanak. Régi rendszer maradéka is valamilyen szinten...
Mi technikai oldalról közelítjük meg, a magasabb oktánszám nem ad magasabb teljesítményt, csak nagyobb kompressziótűrést. Ha a motor is magasabb kompresszióval dolgozik abból lesz nagyobb teljesítmény, nem a benzintől, hanem a nagyobb kompressziótól és ahhoz kell a nagyobb kompressziótűrésű benzin.
Az adalékok nem adnak teljesítményt, legfeljebb nem lesz annyira lepusztult a motor 20 éves korára.
A kevesebb etanol miatt kevesebb lehet benne a megkötött víz, de az annyira kevés alapból is, nincs az az ember meg átlag motor amiben ki lehetne érezni. Hacsak nem a pancsolt 95-öt hasonlítjuk egy 100-ashoz, de a pancsolt 95-höz képest a normál 95 is 100-as szinten van. És ha már ennyire fikázva van a magyar 95-ös, miből gondolja bárki, hogy a magyar 100-as nem ugyanolyan szar...
Az meg, hogy valaki jobbnak érzi, erősen placebo, ezek pedig fizikai értékek. Csak ugye mérnöki beböfögésekkel és bunkó tajparaszt beszólásokkal egyszerű elintézni, elnyomni a másik válaszát agresszióval. Szociológus nővérem szépeket szokott mondani az ilyen emberekről, mikor mutatom neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!