Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Sebességváltó gyorsulásra...

Sebességváltó gyorsulásra miért mozog?

Figyelt kérdés
Az autó egy 2010-es Lancia Delta (Fiat Bravo hardverére épül kb.) Manuális sebességváltója tök jól működik, viszont 1-es és 5-ös fokozatban kicsit (~1cm) visszaugrik ha rálépek a gázpedálra. Elég idegesítő, és nem szeretném hogy nagyobb gond legyen, szóval minél előbb meg akarom csináltatni, bármi is legyen a gond. Mindenkit meghallgaok, de amire igazán szükségem van az egy jó szakember Budapesten, aki tényleg érti a dolgát. Sajnos már 2 helyen megnézettem, de lényegi analizálást nem kaptam tőlük ( -lehet a motortartóbak, lehet a váltótartóbak, lehet a fogaskerekek, lehet a váltóolaj, de bármi lehet.. hagyjuk már, biztos ki fogok mindent cseréltetni egyesével és akkor "lehet" hogy megszűnik a gond...) Szóval tudtok olyan szervizt, aki tényleg megbizható ezzel kapcsolatban? Köszönöm szépen :)

2017. jún. 7. 09:15
1 2
 1/15 A kérdező kommentje:
Mielőtt bárki írná, hogy ez a jelenség normális. Nem az. Kb 1 éve vettem észre először.
2017. jún. 7. 09:16
 2/15 anonim ***** válasza:
Értem én a felháborodásod okát, de ezt ember legyen a talpán, aki elsőre megmondja. Le kell venni a váltót. Ha nem látszik semmi, akkor lehet szétkapni. Ez idő alatt persze nem járhatsz a kocsival. Mivel rengeteg alkatrész van benne-körülötte, a hiba oka is hasonlóan sokféle lehet.
2017. jún. 7. 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 A kérdező kommentje:
Köszi a választ :) Természetesen tiszteletben tartom minden szakember munkáját, és örömmel beáldozom az autót 1-2 hétre, hogy megtalálját a hiba gyökerét. És félreértés ne essék, nem várom el senkitől itt a fórumon, hogy megmondja mi lehet a gond, lehet hogy rosszul fogalmaztam meg a kérdést :) Köszi!
2017. jún. 7. 10:05
 4/15 anonim ***** válasza:

Szerinted jobban megéri valakinek 1-2 heti munkáját kifizetni, mint egy 1-2 nap alatt kicseréltetni mindent, ami rossz?

A legvalószínűbb, hogy a bakok gyengék már. De csak ebben a két fokozatban csinálja? Az viszont fura.

2017. jún. 7. 10:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 crudy ***** válasza:
Alapvetoen tenyleg normalis. Amikor terheles eri a valtot akkor a fogaskerekeken keresztul a valtorudazat is eronek van kiteve. En is valto bakot mondanek de akkor minden sebessegben kicsit rantania kene igy konnyen lehet h a valto kulissza kicsit kopott. Ez hivatott a kart a helyen tartani es stabilan. Ha megkopott hajlamos lotyogni a valtokar de akkor is ha sebessegben van es kezzel mozgatod. Ez pl okozhatja de tenyleg lehet mas is. Helyedben nem foglalkoznek vele mert ez nem jelenti h barmi baja lenne az autodnak. Ha van valami tunet ami mar problemat okoz, en akkor bontanam meg a valtot. A bmwmbe is ugy lotyog a valtokar h letudom irni a nevemet. Mind a kettoben es a legtobben amiben ultem ez ilyen de attol meg jol mukodik.
2017. jún. 7. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
Crudy, meg tudsz venni mindent a kulisszához, ami a felújításhoz kell. Igaz, kb. 20ezer Ft, ha mindent kicserélsz, de utána jó lesz. Olyat is hallottam már, hogy valaki esztergályossal csináltatott perselyeket, de én jobban kedvelem a gyári megoldásokat.
2017. jún. 7. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 crudy ***** válasza:
Biztos megcsinalom egyszer de egyenlore csak annyiban zavar h lotyog de tokeletesen mukodik, ha jol tudom meg csak nem is egy nagy munka. De most jobban izgat a kardan csere.
2017. jún. 7. 13:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim válasza:
Beülsz, sebességbe rakod és megkérsz valakit, hogy mozgassa kézzel a motort (imbolygassa). Ha produkálja a jelenséget, akkor nem tartanak olyan feszesen már a bakok. Ellenkező esetben a váltón belül keresendő a probléma.
2017. jún. 7. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 A kérdező kommentje:
köszi szépen a válaszokat, jó arcok vagytok ;)
2017. jún. 7. 13:48
 10/15 Wadmalac ***** válasza:

Még motorbaktól is lehet, hogy csak 1. és 5. fokozatban látványos a váltókar billegése. Persze akkor többi gangban is kell, hogy billegjen ,csak kevésbé.


1. fokozatban a legnagyobb az áttétel, itt forog a motor a legkönnyebben sebességben, viszont álló helyzetből indulsz vele, vagyis nagy fordulatkülönbséggel találkozik, mikor a kuplung befog. Plusz motorfék itt "szúr vissza" a legerősebbet.

5. fokozatban a legkisebb az áttétel, itt kapja a legnagyobb nyomatékterhelést a motor.

Ennek megfelelően ebben a két fokozatban elég nagyokat billeghet a motor.

Plusz lehetséges ok: a váltórudazat kész szélső helyzete, ha már nagyon kotyogós, itt kotyog a legkevésbé.

De akkor szerintem a hátramenetnél is látszania kéne.


Én azért kipróbálnám, hogy minden fokozatban gurulok kicsit nagy gáz és motorfék közt váltogatva, a váltókart figyelve. Ha így is csak az 1-es és 5-ös mozog jelentősen, akkor

2017. jún. 7. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!