Melyiket vennétek,1.8 turbót 180 ló, vagy 2 literes szívót 180 ló?
Az 1.8 T az Leon.
A 2 literes szívó pedig RS Clio / 206 RC.
szívót.
Ahogy mondani szoktam, "a szívóval nincs szívás"
ha ugyanannyi a teljesítmény, akkor nyilván a nagyobb köbcentis szívó lenne a nyerő nálam.
Tény, a turbós 1.8 az valószínűleg 2500-as fordulat körül elkezd menni mint az állat (csak addig el ne unjad magad a turbólyukban), a 2.0 szívót meg legalább 4000-ig ki kell forgatni, hogy harapjon, de élvezetesebb, és jobban érzed benne a "nyers erőt"
Valamint tutira tartósabb a szívó (nincs kihegyezve, bőven van még benne tartalék, a motor alkatrészei sincsenek annyira terhelve, mint egy turbós, tehát kényszer feltöltésű motorban)
Nyilván a turbo vs szívó ugyan olyan örök ellentét és vita, mint a benzines vs dízel autókat pártolók tábora esetén.
A szívó autó mellett áll még az is, hogy használtan venni kisebb a rizikó, mint a turbósnál. Sokan nem fognak egyetérteni, illetve lepontoznak ezért, de sajnos az emberek nagy része nem megfelelően használja a turbó autókat. A helyes metodika ez lenne: beindít ---> járat pár percet ---> közlekedik, üzemmelegen hajkurássza, "Janizik" vele ---> megáll ---> alapjáraton ketyegtet pár percet ---> leállít. Ezzel szemben sokan: indít ---> hajkurász, tiltás, üveghang ---> megáll, leállít. Ez utóbbival hamar ki lehet nyírni azt a szegény csigát az autón, ami adja az élvezeti faktort (ha gondolod kirészltezem miért). Lényeg, szerintem a nagyobb szívó jobb választás, de neked kell eldönteni, hogy melyik a te világod. Turbó spanyol, vagy szívó francia :/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!