Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mikor kell olajat cserélni?

Mikor kell olajat cserélni?

Figyelt kérdés

Autómnál 30.000km-es olajcsere periódus van előirva vagy pedig 1 év. Viszont olyan keveset használom, hogy 2 év alatt mentem vele 4500km-ert. Érdemes lecserélni az olajat nyaralásunk előtt? Vagy az egész csak marketing, hogy vegyed az olajat, és cseréld le, ha nem mész vele 30.000km-ert?

Jelenleg Castrol 10W 40 ami benne van, ha le is kell cserélni milyenre érdemes, vagy maradhat ez a tipus?



2017. máj. 22. 16:24
 1/10 anonim ***** válasza:

azt írja minden katalógus, minden gyártó...hogy- "vagy 1 év."-

..egyértelműen cserélni kell!


Mi a probléma?

2017. máj. 22. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Probléma még nincs, remélem:) Én ezt értem, hogy 30.000km vagy 1 év, de nem lehet, hogy ez csak martketing-duma?
2017. máj. 22. 16:29
 3/10 A kérdező kommentje:
Mármint mi indokolja, hogy 1 év után cserélni kell az olajat? Csak ezt az egyet nem értem. Szintetikus olaj s megromlik, mint a tej?
2017. máj. 22. 16:30
 4/10 anonim ***** válasza:

Az idő múlásával öregszik, kenőképessége csökken, illetve számos egyébb tulajdonsága romlik.

Sok száz vegyület folyamatosan bomlik, reagál egymással, a levegővel. Ez okozza "romlását".

2017. máj. 22. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm a Te válaszod is! És mit javasoltok olajmárkában? Opel Astra G 1.4-es ről van szó. Tudom, hogy időmúlt autó, de nagyon szeretni való autó.
2017. máj. 22. 17:12
 6/10 anonim ***** válasza:
10, nagyon max 15 ezer km-ként kell cserélni, ha pedig nem mész ennyit, akkor évente kell cserélni, a 2 év már nagyon sok.
2017. máj. 22. 18:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Viszonyításképpen nagyapám autójából alig bírták 3 év, ill. 6000 km után kicsalogatni, azt az olajra egyáltalán nem hasonlító valamit, ami lett az olajból. Neki 15E KM vagy 1 év volt a gyári csereciklus, csak hát nem megy ez annyit fiam jeligével jó sokáig húzta az öreg is az olajcserét.
2017. máj. 22. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:

A gépkönyv előírja milyen olajat válassz. Leírja a viszkozitását (valószínüleg 10w40 10w50) és a teljesítmény szintjét (valószínüleg API SL).

Ennyit kell tudnia az olajnak. A márka nem számít. Válassz hazai gyártású olajat. Megbízható, és nem hamisítják. Pl.:Mol Essence 10w40.

2017. máj. 22. 22:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
Elvileg ebbe 5W40 kellene, de a márkát nézve nekem vannak kételyeim az ócsó olajjal..
2017. máj. 23. 08:11
 10/10 anonim ***** válasza:

10w.. olaj -25°C-felett, a 5w.. olaj -30°C felett használható. Magyarországon -18°C vagy annál hidegebb átlagosan 2 nap van Magyarországon.

A gépkönyvben azért szerepel mert Görögorszagtól a Norvég tundráig mindenhol hadználható vele.

Ha lehámozzuk a reklámok hülyítéseit, akkor itthon 20w40, 20w50- es is megfelel a mi klimatikus viszonyainknak.

Amit a reklámok sugalnak:

Xyz olaj védi az motorodat, megelőzi a korat, növeli az élettartamát, stb...

A valósság dióhéjban:

Környezetvédelmi és politikai szervezetek nyomására egyre kisebb fogyasztást, károsanyag kibocsájtást írnak elő. Lásd motorok Euro besorolása (pl.:euro7). Ezekhez egyre kisebb méretű, de nagyobb terhelésű motorikus alkatrészek, és hosszabb olajcsere periódusok kellenek.

A motorgyártók megegyeznek milyen műszaki paraméterekkel tervezik a motorokat (pl.:csapágy nyomás, hőmérséklet, stb,...). Ennek megfelelően kutatólaborok kikisérletezik a kenőanyagokat. A különféle alapolajokhoz adalékcsomagokat dolgoznak ki. Ezeket 3-4 (java részt német) adalékgyártó állítja elő európában. Ezt veszi mindenki. A boltok polcain az árkülönbséget a reklám és a ráépülő "legendárium" határozza meg nem a tartalom. Jópofa mikor a nagyáruház polcain egy korszerű olaj áranak többszöröséért árulnak egy tízen éves autókba való olajat nagy nevekkel.

Olcsó olaj? Nagy felhasználók kifejezetten az olcsó olajat keresik. Mert ahol tíz m3 szám fogy évente ott nem mindegy. Minálunk ez kerül a nyergesekbe (bőven 100 000Km- feletti csereperiódussal): [link]

...szóval nem a néven múlik. Az autógyár által előírt viszkozitás és az API vagy ACEA teljesítmény szint a lényeg.

2017. máj. 23. 21:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!