Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automatás autókat chip tuningo...

Automatás autókat chip tuningolni? Lehetséges?

Figyelt kérdés

Nézegettem hogy lehet dobni rajta plusz 15-20 lóerőt illetve nyomatékot, de ez gondolom váltós autókra érvényes.

Vagy ugyanúgy lehet az automatánál is?

Nem okoz semmiféle kárt a váltónak?



2017. máj. 21. 20:57
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:

Mert mint korábban írták, vannak típusok ahol x motorra nem fejlesztettek nagyobb váltót, hanem megkapta azt amit a többi is, viszont így a váltó folyamatosan a számára tervezett legnagyobb bemenő nyomatékon vagy a felett dolgozik.


Asszem a BMWnél és a Mercinél is van ilyen, de a Volvonál a GM 4T65EV váltók 350Nm bemenőre készültek, aztán felrakták GYÁRILAG olyan motorra is , amiről 400Nm jön ki. :D Emiatt nem ritkák a váltón belüli mechanikai sérülések, fogtörés stb..


A motor és a váltó pontos ismerete nélkül merész azt mondani, hogy 10-12% gond nélkül, mert egy dízelnél ez lehet akár 30-50nm-is, amit aztán vagy elvisel a váltó vagy nem.

2017. máj. 22. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
#11 Ilyen például a 30d BMW ami gyárilag 400nm-t tud és a váltó pedig 350NM visel el.
2017. máj. 22. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
Jó hát ami eleve rossz párosítás azzal sokat kezdeni nem lehet. De az beadja a kulcsot úgyis ha nem piszkálod
2017. máj. 22. 14:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:

Az a vicc, hogy átlagos használatnál ritkán jársz padló (vagy overdrive-ig) nyomott gázzal, így előfordulhat, hogy a leadható max nyomaték 200 000km-en egyszer kerül csak rá és simán elszalad a váltó 300 000km-t mechanikai károsodás nélkül.


Viszont aki tuningolni akar, z vagy azért teszi mert sok felesleges pénze van vagy kevés neki a mostani autó és már homorúra taposta a padlólemezt. Ebben az esetben hamarabb fog sor kerülni a max nyomaték felszabadulására, akár a többszöri tartós felszabadulására és ott már fennáll a mechanikai sérülés kockázata.

2017. máj. 22. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:

Azért az utópisztikus lenne, hogy 200.000 alatt egyszer éri el a max. nyomatékot:)

Persze, nyilván, ha magasabbra emeled a nyomatékot akkor előbb adja meg magát.

De erre még mindig azt mondom, sz/r konstrukciót nem kell megvenni, függetlenül attól, hogy tuningolja-e az ember vagy nem. Az sem mindegy, hogy tartósan a max terhelés 80 vagy 60%-án üzemel valami

2017. máj. 23. 06:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:

Persze az, csak mondtam egy extrémet. Az viszont simán elképzelhető, hogy valaki sosem tapossa padlóig.. :)


"De erre még mindig azt mondom, sz/r konstrukciót nem kell megvenni, függetlenül attól, hogy tuningolja-e az ember vagy nem."


Szerinted bele van írva a prospektusba, hogy spórolás miatt nem megfelelő váltóval gyártottuk az autót? :D

Szerinted aki anno megvette az 530d-t a Wallisnál az kérdezett ilyet? :D

2017. máj. 23. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!