Miért létezik ennyi különböző autó?
Több tucat márka létezik ezen a téren több ezer modellel. Mért létezik ennyi? Kinek kell ilyen széles választék?
Mért nem létezik világszerte 10-20 márka amivel mindenkinek tudunk autót gyártani a luxus autóktól azokig amelyeknél tényleg csak az számít, hogy guruljon.
Amit még furcsábbnak tartok, hogy mért ilyen széleskörűben elterjedt az autóhasználat.
A legolcsóbb autókat néhány tízezer forintért veszik az emberek, de a benzin mindenkinek 400-500 Ft/l.
Aki csak egy 60.000-es kocsit tud megengedni magának az ugyanebből a pénzből 120-150 liter üzemanyagot tudna venni ami egy 10-20 éves szinten gyakorlatilag semmi.
Mért?
Pontosan, a kereslet: az autóvásárlás valahol mindig az érzelmi alapon döntésre lyukad ki, mindenkinek más tetszik, mindenki másért hajlandó elővenni a pénzét, így azt gyártanak a gyártók amire igény mutatkozik.
Miért ennyi márka, minek ennyi típus?
Mert az emberek veszik: az autógyártók gazdasági szakemberei kiszámolják mennyi pénzt éri meg beletenni, mennyiért lehet majd eladni és mennyien veszik majd - ha gazdaságtalan, akkor az esetek 97%-ában ejtik az ötletet. Ha meg pénzt lehet keresni rajta, akkor miért ne csinálnák?
Az a maradék, ami nem eléggé jövedelmező, az a "márkaimage", a "brand" építése, pl. a VW-nél az új Bogár/Beetle vagy az új Scirocco.
"Aki csak egy 60.000-es kocsit tud megengedni magának az ugyanebből a pénzből 120-150 liter üzemanyagot tudna venni ami egy 10-20 éves szinten gyakorlatilag semmi. "
Linkeld azt az autót, mert most rögtön indulok utána.
És azért van ennyiféle autó, mert szabadpiac van, kereslet is van. Az autóhasználat a jóléti társadalom egyik releváns mutatója. A világ pedig fejlődik, ezért egyre több az autó is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!