Suzukinál van okom félni h ütközés során a kasznija nem véd meg?
Suzukit néztem ki,és félek,mert nagyon sokan mondják h ütközés esetén nem ér semmit az autó, mivel olyan sz-r a kasznija.
Tudom más autót sem véd meg annyira,de vmelyikből nem sajnálták az anyagot, pl. Volvo,vagy hasonló. nem tudom..
Vélemény?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem az a lényeg hogy milyen anyagból van a kasztni, hanem a vázszerkezet és az energiaelnyelő cellák, légzsákok, egyébb biztonsági rendszerek.
Nézz meg egy F1-es autót - gyakorlatilag műszálas a kasztni, de 300-as tempónál is megvéd!
A Suzuki egy városi autó, a városban kicsi az esélye hogy olyan karambolba keveredsz aminél nem véd meg. Pályán, 130-cal ( vagy afelett) pedig egy Volvó sem biztos hogy megvéd. Például a minapi Dózsa György úti tragédiában egy Citroen C4 nem védte meg az utast - pedig az más kategória mint Celerio.
De Suzukin belül sem mindegy hogy Celerion vagy Vitara.
Ilyen logika mentén járj tankkal! :-)
Eddig három Suzim volt, most nyáron veszem a negyediket.
Bármiben meg lehet halni - nyilván a pénztárcád és az igényeid alapján tudsz választani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
a régi swift az ténylegesen papírból volt hajtogatva
volt, hogy koccantunk 20al egy Mini Morissal, és erős centiméterek tűntek el a swiftünk elejéből
gyengébb volt a karosszéria, mint a legtöbb korabeli kocsinál; volt, hogy egyik span nekidőlt, és behorpadt motorház
a Liana... hát... már kezdtek okosabban felépíteni, de az se volt egy életbiztosítás, de abban már talán jobb az ütközési zóna felhasználás, meg az egyéb felszereltség
nézz törésteszt adatokat
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Most az, hogy mennyire biztonságos relatív. Ha nem vagánykodsz vele, akkor nem lesz bajod és élsz tovább, de ha menőzöl lehet alattad bármi, valószínű otthagyod a fogad.
Az tény és való, hogy a régi swiftek nem voltak felszereltek kellően, de a 2005-től gyártottak már kellően felszereltek.
De őszintén, sok esetben nem az autón múlik a baleset kimenetele.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Láttad a videót, amiben egy E100-as ('90-es évek közepi) és egy kb. új Corollát ütköztetnek fél átfedéssel?
Vagy a TopGear-féle '80-as évekbeli Espace vs sokkal újabb Espace?
Vagy az amerikai IIHS 50. születésnapi videóját, ahol egy 1959-es Chevrolet Bel Air-t csaptak össze egy 2009-es Chevrolet Malibuval?
A régebbiben esélye sem volt a bábunak az újjal szemben.
Az elmúlt évek NCAP csillaghajszolása, a számítógépes szimulációk és a jobb anyagok annyival merevebbé tették az utascellákat, Hogy körülötte minden szanaszét gyűrődik, nyeli el a karambol energiáját, míg a "bábu" maradék mozgását felfogják a légzsákok körben.
És ez nem azon múlik, hogy "sajnálták-e az anyagot", mert egy 30 éves, dögnehéz Volvo 740 sem fog megvédeni úgy, mint egy 3-4 éves közepes méretű autó. Főleg hogy már volt hegesztgetve-igazítgatva sérülés vagy rozsdásodás miatt.
Swiftből melyik? A régebbi ugyanaz, mint bármelyik '80-as évek végéről / '90-es évek legelejéről származó kisautó, nem kiemelkedően rosszabb, mint egy korabeli Colt vagy Polo.
Ha már "gombóc" Swift, akkor az oké.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A lIANA AZ EGYIK LEGJOBB VÁLASZTÁS! Sokan fujjolnak, hogy csúnya, de szerintem elég dizájnos, főleg az eleje, de hátulról sem olyan csúnya. A Thaliánál mindenképpen szebb - hátulról. S ez már elég biztonságos, a Liana-ban már benne van az anyag. Tudom mert egy kereskedésben pont a múltkor próbáltam ki egy ilyen kombit, megnyomogattam, elég erős a kasztnija, nem nyomódik be, mint a régi Swift lemezei. Már a legkisebb, egyhármas benzinessel is jó dinamikus, igaz én igazán lomha Suzukihoz még nem volt szerencsém, pedig volt jó sok típus a családban! Liana
mondjuk nem, de ehhez is volt szerencsém egy tesztvezetés erejéig. Szóval, vedd meg, nem fogsz csalódni. 2002 meg nem volt olyan rég, hogy öregnek nevezzük, a Suzukiknál különben sem számít a kor. Én pl. simán megvennék komolyabb átnézés nélkül mondjuk egy '92-es régi Swift GTI-t, egy Suzukit nem lehet igazán tönkretenni, ellentétben a többi márkákkal, pl .BMW, Ódi, Mercedes, Fauvé (a Toyota persze kivétel. Meg a Honda. Meg a Mazda.
Szóval az összes japán - ld. az autógyártás jövője - már JÓ IDEJE!).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!