A szívó benzin vagy a tubó benzin motor a jobb?
Turbós többet fogyaszt, de jóval erősebb is. Egységnyi teljesítményre viszont kevesebbet fogyaszt.
Megbízhatóság kb egyforma, de a turbóst drágább javíttatni ha elromlik.
Nem lehet egyértelmű választ adni.
Fogyasztásban nem vennék rá mérget, hogy a szívó minden esetben kevesebbet fogyasztana.
Nyomatékban többet tud az ugyan olyan löket-térfogatú turbós, mint a szívó. Nem ritka akár a közel kétszeres különbség se.
Elméletben az egyszerűbb felépítésű szívónak kisebb a meghibásodási lehetősége. Ugyebár eleve turbó sincs ami elromlik. De egy hasonlattal élve, ezen az alapon a jó öreg Nokia 3310-es is kisebb eséllyel romlik el mint egy iphone (vagy bármelyik másik mai komolyabb mobil), mert az előbbiben nincs írisz szkenner ami így elromlani sem tud. Melyiket vennéd...? :)
A hasonló teljesítményű feltöltött benzinesnek jobb a hatásfoka és általában a fogyasztása. Ez nem minden autónál jön egyformán elő, a kis méretű és teljesítményű autóknál nincs jelentős különbség, viszont a nagyobb, nehezebb autóknál egyértelműen a feltöltött motor eszik kevesebbet.
A forgatónyomatéka is magasabb a feltöltött benzinesnek.
A megbízhatóság az egy érdekes kérdés, nyilván minél bonyolultabb egy motor idővel annál problémásabb. Ha nem csak ad-hoc egy-egy modellbe kerül turbós motor, hanem hosszútávú fejlesztés eredményeként egy széles palettán alkalmazzák, akkor azért nem megbízhatatlanok a feltöltött motorok sem, lásd a Volvo turbóbenzineit, a VW 1.8T-t stb..
A turbós mindenképp jobb, igazából a turbó egy qrva jó, és hasznos találmány, nemhiába van már szinte minden motoron rajta, ha dízel, ha benzin. Oké, egy plusz hibaforrás, cserében akár megduplázza a lóerők számát és a nyomatékot, viszont a fogyasztást nem.
Nyomatéka egyértelműen jobb a turbósnak, és nem is azért, mert több, hanem már alacsony fordulaton is megvan a nyomaték.
Megbízhatóságról pedig annyit, hogy ezelőtt 20 évvel is csináltak már nagyon jó turbó-benzineseket, ahogy a kolléga is írta, ott a VW 1.8T, Volvo turbós motorjai, stb. És manapság is vannak nagyon jó turbó-benzinek, amelyik pedig problémás (pl TSI régebben), az sem a turbó miatt problémás, hanem a befecskendezés és a vezérlés miatt. Szóval turbó a király.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!