Házi karosszéria lakatos?
Milyen sok hasznos infó:
autotípus, sérülés mértéke, cserélendő elemek, település ahol keresel ilyet...
Ilyen részletesen feltett kérdésre könnyű válaszolni.
Amúgy az ár nem biztos hogy horror: ülj át az asztal másik oldalára, és add össze:
helyiségbérlet (ha saját, akkor pedig meg kellett venni)
dolgozók bére és közterhei
anyagár
szerszámok amortizációja
Majd ha tudod, memnnyi egy méter elektróda, egy palack gáz, oxigén, CO, javítóelem, stb, akkor mondj ilyet, hogy "horror ár"
Igen, horror ár, és a legtöbb így dolgozik.
Kell hozzá egy szaros flex korong, az adott elem(amit rendszerint az ügyfél fizet) és kérdés, milyen eszközzel hegeszt.
Egy vacak küszöb+némi alvázra mondanak 50 rongyot, befektetett anyagköltség meg szinte 0.
És nagyon nagy a szórás árakban, van, aki ugyanezt megcsinálja 15-ért.
Csak baromira ellustult a legtöbb lakatos, időközben "átképezték" magukat autószerelőnek(közben totál hülye hozzá a legtöbb) és rájöttek, sokkal nagyobb pénz van a szerelésben, és még az ujjuk is megmarad a végére.
Így vagy kihal a szakma, vagy borzalom árat kérnek el érte.
Többek között ezért van gyakorlatilag már 0 ára a legtöbb rozsdás verdának. Nincs aki megcsinálja őket, mert nem éri meg.
Nekem is van egy régi dízel csodám, a motorjának az olajfogyasztása 0, de a kaszni már kezd gatyásodni nagyon.
És emiatt leszek kénytelen kidobni, mert nem éri meg javíttatni.
Na látod, apósom emiatt hagyta abba a maszek karosszériázást.
Mert "óccsóért csináld meg okosba". Ebből elege lett. A jó munkát meg kell fizetni.
Pont most hétvégén mentünk hozzá a '99-es swiftemmel. Most még csak egy kis lukat kellett javítani (bal elöl lábnál küszöb mellett), mert most a hónapban megy műszakira, és mondta, hogy ha sokáig megtartjuk, akkor készüljek, küszöbcsere is kelleni fog.
Szóval ne gondold, hogy a karosszériázás olcsó mulatság.
A Nivánkon kb 250-300ezer ft lett volna a lakatos munka, ha idegen csinálja, nem após...
Rendben van meg kell őket fizetni mert kemény meló.. Na de azért kicsit túlzás.. A másik küszöb nem kuka,legalábbis azt mondta hogy az még nem cserés.
Egy maszek nem tudom milyen áron dolgozik,de szerintem egy 50 esből kijön. Nem egy mai autó,ha nem úgy néz ki mint ami a szalonból jött ki az se érdekel.Ha eltököl vele 2 napig vagy 3,és megcsinálja akkor is 2-3 nap alatt keresett 50 ezret. Azért nem szeretném kidobni mert motorikusan tökéletes,és a menet tulajdonságai is nagyon jók.. Szerintrm a kasztnit leszámítva 6-7 évig bőven ellehetne vele járni,csak így 2 év mulva nem megy át a műszakin.
Nekem is régi swiftem van...
2 éve volt lakatolva
sorolom mit jayítottak...
mindkét oldali küzsöbb vég(csak kb 30 cm es részen rohadt a küszöbb kűlső része)
jobb elől a taposó lemez(az anyósülés alatti rész)
a hátsó futómű bekötési pontjánál mind kát oldalt a padlólemez ki lett vágva új lemez darab behegesztve, és elől az alsó kereszttartó(ami a hütő alatt van) lett nem kicserélve csak javítva.
na ezért fizettem 55 ezer forintot.
Azóta is tartja magát a lakatolás tehát nem gány munka volt.
Tételesen írta akkor nekem a szerelő mi mennyibe van, így láttam hogy 15-20 ezer körüli ára volt a külön tételeknek kb amiket felsoroltam.
Ha nálad a teljes küszöbb elrohadt, akkor annak a cseréje simán bene van oldalanként 50-50 ezerbe szerintem, és ha még a padlólemez is rohad, márpedig a swiftek gyakorlatilag csak alul rohadnak akkor reális lehet a 100 ezer forint.
Sokan ott basszák el, hogy látják hogy korrodál az autójuk, de nem viszik időben lakatoshoz...
Én időben elvittem, mert szeretném még évekig használni az autót.
de ha nálad már nagyon nagy a kórozió akkor nem érdemes megjavíttatni, vegyél egy kórozíó menteset, és a továbbiakban vigyázz az autóra...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!