Ti vennétek szervó nélküli használt autót?
pl.:2003-as Polo. Szervó nincs,központi zár nincs,elektromos ablak nincs,klíma nincs.
750.000 Ft.
ennyiért drága.
Fapados autót, ennyi idősen, elszaladgálós, "nem féltős", "ütős vágós" vasnak ennél jóval olcsóbban találsz.
Vegyél egy régi Suzuki Swiftet, ennek az árnak kicsit több mint az 1/3-ából, ugyanazt megkapod tőle, és még olcsóbb is szervizelni, fenntartani, mint egy VW Polot. Ugyanúgy eljutsz vele A-ból B-be, nem ázol meg, és mindezt kevesebből teszed. A VW-nél indokolatlan módon a márkát fizeted meg, amúgy szerintem összességében egy kalap szar.
Illetve 3 ajtós (nem szeretnék 3 ajtósat ha nem muszáj)és a lényeget lehet,hogy kihagytam, 100%,hogy csak 56.000 km van benne.
Ez az egy ok amiért majdnem megvettem...de gyomorgörcsökkel vívódtam 2 napig,hogy mit mondjak végül.
De ez a sok kis "apróság" együttes hiánya végül arra billentett,hogy ne vegyem meg.
Egyébként 1 milliót szánok rá és elsősorban japán autókat nézegetek.
14 éves autó már elég öreg. Én ezért sem vennék ilyet.
Szerintem drága is ennyiért. Pár százezret még rádobsz és kapsz egy 4-5 évvel fiatalabb H Astrát, sebességfüggő szervoval, központi zárral, 4 elektromos ablakkal, elektromos fényre sötétedő tükrökkel, digit klímával.
meg kell határoznod mik az igények, és mennyi rá a keret.
Ha van 1 milliód autóra, akkor tényleg max 750-ért vegyél autót. Át kell iratni, és biztos kell rá költeni valamennyit.
Ha nincsenek nagy igények, elvárások, akkor olcsón ki lehet fogni jó autót, akár régebbit is. Ez a "14 éveset nem vennék..." meg "sok benne a km..." ez nettó marhaság. Ha lelkiismerettel karban van tartva, akkor ezek nem számítanak. Tőlem meg akarják venni a lassan 26 éves autómat, győzködnek, hogy adjam el, mert tudják, hogy mindig becsülettel karban volt tartva amióta nálam van (14 éves volt az autó, amikor hozzám került -én voltam akkor 21 éves-), illetve szépen, időt és pénzt nem sajnálva hoztam helyre. Mivel már 2 éve nem haszálom, és van is egy másik autóm, amivel dolgozom, ezért jogos a feltevés, hogy esetleg nem akarom-e eladni az öreget, de NEM! Amíg én élek, az az autó az enyém marad, és pont ezért kapom az ajánlatokat rá időről időre.
"Ki kell ülni" a jó autót, mint a nagy halat. Ha szorgalmasan keresgélsz, és nem repülsz rá vakon az első "marcipánnal bevont kutyaszarra", akkor van esélyed akár a 15 évnél idősebb autók között is találni olyat, ami sok évig hű társad lehet. Nem mellesleg egy öreg, egyszerűbb autó fényévekkel megbízhatóbb, ha karbantartott, mint egy modernebb vas. Minél újabb, annál több benne a fölösleges plusz meghibásodási lehetőség. Pláne az olcsó kategóriában. Mert meg kell felelni a szigorodó elvárásoknak, amihez a szükséges cuccok kifejlesztése és gyártása költség, de a "kis olcsó" autót vásárló rétegnek meg nem kínálhatják drágábban, mert akkor nem veszik meg, így valamin spórolni kell, és ez jó eséllyel a minőség lesz.
Egy régi, '97-'98 körüli Swift bár öreg, nem egy luxushintó, de olcsó, kifogható belőle jó állapotú (nem pizzafutár autót kell venni), igénytelen, a szó jó értelmébe, ha a minimális igényeit kielégíted becsülettel, akkor a világból kimegy, és nem is eszik sokat, ha nem akarsz a kis motorjából túl sokat kitaposni állandóan. Elterjedt a 3 hengeres, 1000 ccm-es, de szerintem a 4 hengeres, 1300 ccm-es sokkal kultúráltabb, és nem is fogyaszt többet. Ha már japán autó. Vagy Mitsubishi Colt, ugyanebből az évjáratból, de ha kell a 4-5 ajtó, akkor ez nem játszik. Nissan Micra, van 5 ajtós is belőle. Japánból ezek jutnak eszembe.
De a németek közül, egy hasonló évjáratú "B" Corsa, 1.4-es motorral is jó választás (az 1.2-es is, de az elég gyenge ahhoz az autóhoz). Vezettem "B" Corsát mindkét motorral, és nem elég neki az 1.2-es.
Hangsúlyozom: ki kell ülni a jó autót, nem szabad megvenni az első jónak kinézőt. Ha megvan mit akarsz, nézz utána a típushibáinak, mire kell figyelni, és ezeket nézd meg, amikor "megszemlézed".
Én is legutóbb kinéztem egy típust, utánajártam, megnéztem jópár hulladékot (tudtam, mire kell figyelni), aztán amikor szembejött az a bizonyos "gyöngyszem", akkor próbáltam belekötni, de annyira egyben volt, hogy nem tudtam belekötni sehol, úgy alkudtam belőle egy keveset, hogy megmondtam az embernek, hogy soha nem vettem még használt járművet alku nélkül, és bár érdemi érvem nincs, de ezt se veszem meg irányáron. Mivel neki sürgős volt, így engedett belőle, megegyeztünk, elhoztam, és azóta sincs semmi baj az autóval.
Köszönöm a válaszokat!
A japán autók között leginkább egy jó Toyota Corollát szeretnék kifogni, esetleg Honda Civic-et vagy Jazz-t de az sem kizárt,hogy végül inkább megyek a biztosra és nézek a Swiftet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!