Volt autóbaleseted? Mi történt? Megsérült valaki? Kaptál érte büntetést?
Sajnos volt nem én vezettem 2015 Decemberében főutvonalon a szembe jövő kamion előzték amikor a kamion mellé értünk akkor kezdett az autós előzni . Frontálisan belénk szállt fékezni már késő volt édesapám karja el tört és elég sok zuzodása lett , nekem 4 bordám el tört plusz szilánkos sípcsont törés . Nekem annyi emlékem maradt , hogy be érünk a kamion mellé és ki jön elénk egy autó a kamion mögül aztán már csak a korházban ébredek és akkor mondták hogy mi történt , konkrétan ujra meg kellet tanuljak járni . A kocsiba fedélzeti kamera mindent fel vett én meg néztem ami ami eléggé meg is viselt . A korházba mondták hogy a hibás uriember aki belénk szállt pár karcolással és zuzodással meg uszta . Amin eléggé ki akadtam hogy a vétkesnek lényegében szinte semmi nagy baja lett .
A jobb sípcsontomban egy fém rud van meg csavarok ami össze tartja a lábam :(
Tudom ennél roszabbul is el sülhetett volna meg a kocsi potolható , de engem az nagyon meg viselt amikor meg láttam azt a kocsit ami 9 éves korom óta család tag totálkárosra törve most 19 vagyok azaz életem nagy részét benne éltem le . Mivel meg van a jogsim meg van kb 1.5 éve most vagyok ott hogy el keztem rendbe hozni az egykori családi autót ami meg mentete az életünk tudom nem éri meg megcsinálni , de számomra nagyon sokat jelent az "öreg" 2007-es rs octavia és emiatt vagyok úgy vele hogy nem tettem/veszek kocsit első autónak hanem meg csinálom a kis RS-t ami kb 2 éve áll a baleset után döntöttem úgy hogy amint meg lesz a jogsim fel ujjitom a kocsit e-miatt nem ment bontoba és nem lett el adva mivel én meg csinálom és ragaszkodok hozzá a baleset után kb 2 honapal lett új csaladi autó egy Audi A6 jó meg minden , de nem az én világom valahogy nem tudok kötődni hozzá hiába nagyon sokat használom én is , de akkor is az octavia az enyém már és sok-sok emlék köt hozzá . :)
Elvileg ha minden össze jön akkor jövőre már menni fog nem 100% készen hanem be inditható és kiprobálható állapotban lesz , de cél 2018 szeptemberében már műszakira vinni és napi használatba venni :) Emlékek sokasága tör elő amikor rá nézek
Nem egszerűbb és lényegesen olcsóbb egy másik ugyan ilyen RS-t venni, ha már ennyire ragaszkodsz a típushoz? Már csak azért is, mert ha tényleg totálkáros, akkor az alketrészek nagy részét úgyis cserélni kell, tehát 80%-ban már másik autó lesz. Ha pedig a váz is sérült, csavarodott, akkor műszakilag, szerkezetileg sosem lesz olyan mint új korában. Könnyen rohadhat is majd a sérült helyeken. De te tudod...
Amúgy borzasztó! Borzasztó, hogy egyesek hogy vezetnek, mennyire figyelmetlenek és mennyire nem képesek felmérni a távolságokat, sebességet.
Nekem szerencsére még csak koccanásom se volt, pedig sokat autózom. De "majdnem balesetem", ami csak a szerencsén múlott sokszor volt már. Volt olyan, hogy a stop táblánál nem álltak meg és ha nem rántom át az autót a szembejövő sávba, amiben szerencsére éppen akkor nem volt senki, akkor összecsattanunk. Piros lámpánál is volt ilyen, hogy valaki figyelmen kívül hagyta és totál piroson ment át, mikor nekem zöld volt. Olyan is volt már nem is egyszer, hogy szemből előztek és nekem kellett szinte állóra fékezve lehúzódnom a padkára, hogy vissza tudjon sorolni. Olyan is volt már hogy valaki pusztán szórakozásból egyértelműen szándékosan próbált meg leszorítani az útról.
Így nem is csoda, hogy ennyi baleset van.
Olcsobb lenne ujjat venni , de ami szerencse az egészben hogy a jobb eleje ment teljesen tropára így javitahato szerkezetileg a fő teherviselő nem sérültek
Igaz a szerncse mellet a balszerencse meg hogy pont emiatt tört a jobb lábam szilánkosra
A mentők videora vették amikor ki értek a helyszinre kb az ajto also fele az benne volt a jobb lábszáramban .
Amiatt csinálom meg mivel magának az autonak mondhatni lelke van :) alkatrészek nagy részét be szereztem hozzá pár honap és már lehet is menni vele bár fényezés és az aproságok mint pl dìszrács , dísz csìk meg ilyenek nincsenek még meg , de maga a fő kocsi lassan össze áll :)
Én is úgy tartom magamról, hogy túlságosan ragaszkodok tárgyakhoz, mint pl egy autóhoz. Sokszor az érzelmek befolyásolnak, nem tudom csak az ésszerűséget szem előtt tartani.
Pl ha nagy nehezen el is adom egy autómat, utána megkönnyezem, még ha csak 5-6 évig is voltunk együtt. Vagy pl soha nem vagyok képes az autómmal a tűző napra parkolni. Inkább keresek távolabb helyet és akár egy kilométert is gyalogolok, mert úgy érzem, hogy az autónak rossz és melege van ha kánikulában a napon áll. Pedig ez hülyeség. Nyilván az UV nem jó neki, de kibírja, semmi baja nem lesz tőle. Ugyan így azt se szeretem ha megázik. Ha esik, inkább ki se hozom a garázsból, ha nem feltétlenül muszáj. Van esernyőm és inkább buszra szállok. Stb.
De én erre nem lennék képes, hogy egy rommá tört autó horribilis költségen állítsak helyre. Az anyagiakon túl mindig bennem motoszkálna, hogy valami kis részlet akkor sem tökéletesen ugyan olyan mint volt.
Ehhez hogy mégis megcsinálod, már fanatizmus kell. Ami persze nem feltétlenül baj. :)
Fanatizmus és a ragaszkodás hajt engem ebben :)
Amiota eszemet tudom csak skodáink voltak , 120-as , első szériás octavia Rs , utánna egy első szériás fabia , és most a második szériás Rs octavia amit ujjá épitek
Régóta család tag ìgy sok emlék fűz hozzá , a fanatizmusom is szerepet játszik , meg mondhatni lelke van :)
Na meg életet mentett .
Édesapám amikor meg vette a mostani autóját akkor el akarta adni bontoba az octaviát , de addig nyaggattam hogy jogsi nem soká meg lesz és rendbe szeretném hozni első autónak hogy ìgy nem lett el adva és azota megy ez a project most a motor teljes jabitására és generálozására gyűjtök ( hűtők cseréje meg ami sérült az ütközéskor ) és utánna meg mehet műszakira ha minden össze áll aztán menet közben fényezés re lesz gyűjtve ( műszakit meg kapja ha rendbe van hiába más szinű a komplett orra és a két jobb oldali aljto meg alapozo van a maradék elemein a jobb oldalon ) ahogy számoltam igaz nagy hajtás lesz hogy kész legyen mivel jövőre amikor megyünk angliába akkor már szeretnék a drága RS-emmel menni :)
Hiába nem lehet még be inditani mivel motor ki van szedve és bakon van a kocsi , de így is minden nap bele ülök és elmélkedek hogy a baleset utáni állapotbol és a mostani állapotba mennyi dologgal haladtam ez idő alatt .
Karosszériás a szakmám így a lakatolást magam csinálom a megfelelelő szerszámokkal meg ha valamiben el akadok akkor el hivom a cégtők az öreg szakit hogy segítsen . Elsőnek amikor szét lett szedve és a károk jobban fel lettek mérve akkor ment be a céghez a huzato padra a jobb első nyúlványt miatt és meg se lehet mondani rolla hogy a jobb első nyúkvány kb 5 centit el volt menve természetesen , meg lett nézve egy gyári sértetlené és miliméter pontosan a gyári hibátlan állapotra tudtuk húzatni , és uátta kezdtem szép lassan ahogy a pénztárcám engedi meg venni hozzá bontokbol a gyári RS karosszéria elemeket és az első futoművet és már ugy vagyunk hogy lassan apránként a motorhoz kellenek a cuccok és mehet a kocsi motorstol a szervizbe ahol teljes motor felujjitása lesz és visszakerül bele a motor ugyhogy 1 év mulva ennek a motornak ketyegnie kell üzem biztosan és műszakival kell rendelkezzen az auto azaz kész kell legyen :)
Ha a motor felujitás meg lenne mindenstől benn a helyén akkor már simán lehetne vele menni proba rendszámmal pár karikát :)
Édesanyám annyit mondott erre hogy rosszabb vagyok egy ovodáshoz az ragaszkodik a játékhoz én meg az autóhoz :D sose növök fel csak a "játék" drágább mint annak idején meg megnőtt a matchbox :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!