Az autó generátorjának változik-e a mechanikus ellenállása gerjesztés alatt? Ha igen milyen mértékben. Kezdő vagyok.
Előre mondom hogy én is laikus vagyok csak egy saját tapasztalatot szeretnék megosztani.
Egész kellemes zene van a kocsiban, gyári akku helyett egy 65Ah akku lett betéve, dombnak felfelé meg kellett állnom aztán egyesben felhangosított zenével az 1.4es motor nem akart megindulni, le kellett halkítanom a zenét és utána simán felment.
Ez alapján azt mondom hogy durván meg tudja fogni ha kevés a nyúlmókus a motorban :)
Csak mekkorák a számok?
A Trabant, ha jól emlékszem, 20 kW motorteljesítménnyel rendelkezett. Ennek pont a századrésze volt a dinamójának a teljesítménye, 220 W.
Egy 10 évvel ezelőtti Fiesta motorteljesítménye 45-60 kW, a generátor teljesítménye meg legyen 1 kW.
Persze, alapjáraton ketyegő motort megfog az elektromos ablakemelés is egy pillanatra, de hát ez már csak így van, ha az egyensúly borul, utána kell szabályozni.
Igen. Amennyi elektromos teljesítményt kiveszel belőle, azt "bele is kell tenni" mechanikusan (plusz a hajtószíj surlódás, és a generátor surlódási, vas-, és gerjesztési veszteségei).
Alapjáraton a terhelés nélküli 0,5 lter/ órás fogyasztás felmehet akár 1 liter/óra fölé is, ha nagy áramfelvételű fogyasztókat működtetsz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!