Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lehet autókban másodlagos...

Kisvuk29 kérdése:

Lehet autókban másodlagos akkura kötni az utólagos fogyasztókat?

Figyelt kérdés

Azon gondolkoztam, hogy pl az extra munkalámpákat amiket akár álló autónál is használna az ember, de lehet az multimédia vagy akár fűtés bármi meg lehetne-e oldani, hogy egy bármikor lekapcsolható akku táplálja ezeket és ne az autó sajátja?

Így az autónak csak a második akku töltését kéne pluszban ellátni és arra lehetne kötni bármilyen extrát

Meg ha az le is merül még beindítható az autó

Így a gyári elektronikába nem kéne belenyúlni

Ez mondjuk eladáskor lehet jó

Nem vagyok elektroműszerész bocsi ha hülyeség de érdekel, hogy lehetséges-e


2017. ápr. 30. 15:38
 1/6 anonim ***** válasza:
50%
Generátor, fesz. szabályzó, aksi. Ezeket beszereled és kész is a 2. töltött aksid, amit fel tudsz használni bármire.
2017. ápr. 30. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Nem kell hozzá sok dolog és nem is túl bonyolult megoldani. Kell egy második akku (lehetőleg munka akkumulátor), ki kell alakítani a helyét, összekötni a két aksit, úgy, hogy köztük legyen egy leválasztó kapcsoló és már lehet is kötögetni a fogyasztókat a második aksira. A leválasztó kapcsoló lehet sima manuális, vagy akár egy automata. Az automata egy meghatározott feszültség alatt szétkapcsolja a két akkumulátort, töltéskor pedig összezárja őket, így még véletlenül sem fog lemerülni az indítóakku (kb. 10-12e Ft). Én a terepjárómon az állófűtést oldottam meg egy második akkuról, sima manuális kapcsolóval és tökéletesen működik.
2017. ápr. 30. 19:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszokat

Reméltem, hogy nem is hülyeség és nem is nehéz

2017. ápr. 30. 19:49
 4/6 anonim ***** válasza:

Az ötlet nem rossz, van is olyan sorozatgyártott autó, amiben eleve van egy "hagyományos" akkumulátor az autó beinditására, és az összes többi kisofgyasztású elektromos cuccot egy külön Lítiumos (olyan, mint a mobiltelefonokban van) akkumulátorról hajtják.


Az értelme az, hogy mindkét akkumulátor azt csinálja, amire optimális: az ólmos-savas nagy löketet ad induláshoz, a lítiumos meg folyamatosan kis terhelésen megy.

További előnye, hogy így jobban szabályozható a generátor, akár le is lehet kapcsolni ha mindkét akkumulátor eléggé fel van töltve, és pl. csak motorfékkor visszakapcsolni.

2017. ápr. 30. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
Nem is hülyeség és nem is nehéz meló. Nagyon jó ötletnek tartom, lehet, én is megvalósítom :)
2017. ápr. 30. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Még jó, hogy felvetettem ezek szerint

Majd lehet neki esek :D

2017. ápr. 30. 21:52

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!