Autópálya vagy autóutak viselik meg jobban az autót?
Így van, az autópályázás a lehető legkímélőbb használata az autóknak. Mind a motornak, a futóműnek, a fékeknek, a kuplungnak, a váltónak, stb. És még a fogyasztás is pályán a legalacsonyabb.
Persze nyilván csak akkor igazak ezek, ha nem pörgeted szénné.
Múltszázadi G astra?
Olajat vigyél magaddal az útra!
Szerintem sem kell attól félni.
Nekem egy 12 éves H Astrám van, a számlálója lassan nyaldossa a 300.000km-t de világ életében hosszútávú autópályás ingázásokra használtam. Hogy finoman fogalmazzak, nagyon nincs még a széthullás határán, pedig sokan ennyi km-rel már leírnak egy autót, hogy ami ennyit futott, az már csak a bontóba való csotrogány. Jól fogyszt, erős, nyomatékos, olajfogyasztás gyakorlatilag nulla, műszakin mindenféle trükközés nélkül lazán hozza az Euro4-et. Apróbb dolgokat leszámítva, nem volt komolyabb meghibásodásom.
120-as autópályázás igazából szanatórium az autónak :)
Ne pörgesd hosszútávon, meg ne erőltesd kis fordulaton. Ha a hűtő meg az olaj rendben van, akkor mindegy, hogy 100km vagy 2000km az út.
#6: a 6 sebességes is többet eszik. A kulcs a légellenállás, ami négyzetesen arányos a sebességgel.
110 helyett 130 -> 40%-al nő a légellenállás.
Ott van még a gördülési ellenállás, és az egész hajtáslánc surlódása és vesztesége, de a légellenállás a legdurvább.
ha országúton 90-100nál 6.5l-t eszik a kocsid, akkor pályán 130-al legalább 7.5l-t fog.
Akkor is, ha 8 sebességes :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!