Vezérműszíj csere, hogyan?
Ha neked itt a gyakorin kell elmagyarazni hogyan kell vezérműszíjat cserelni,már régen rossz!Akkor hozzá se kezdj!
Nyilván szettben olcsóbb venni hozzá a cuccot,es erdemesebb valami markasabbat beszerezni!
Én a gyári beszállítókat preferálom. Egy Renault/Dacia szervízben talán megmondják, hogy mely márkák a beszállítók.
A vezérlést szettben érdemes venni.
Mivel még nem csináltál ilyet, eszedbe se jusson elkezdeni egyedül! Mindenképp hozzáértő és gyakorlott szerelő mellett lesd el a csere lépéseit!
Vezérműszíjat cserélni azért nem olyan könnyű, mint egy kiégett izzót. Viszont ha elcseszed, könnyen tönkreteheted az autót.
YouTube-on vannak videók, de a kérdésből látszik, hogy teljesen fogalmatlan vagy, így inkább bízd szerelőre.
Daciát/Logant nem láttam még, de ezt minden autónál nagyjából ugyanúgy kell csinálni:
- leszeded az ékszíjat, esetleg leveszed a fölső motortartó bakot (olajteknő alátámaszt), hogy legyen kényelmesen hozzáférésed
- leveszed a szelepfedelet, és a jelöléshez forgatod a motort
- rögzíted a vezérműtengelyt, hogy ne tudjon elfordulni - ehhez szokott lenni célszerszám, ami sokszor egy darab lapos vas (a főtengely nem fordul el magától, azt nem kell rögzíteni, fölül a vezérműtengelyt viszont befordítják a szeleprugók ha nincs kirözgítve)
- leveszed a régi szíjat, igény szerint vípumpát, feszítőt stb. cserélsz
- új szíj föl, ekkor megint át szokták 2x forgatni a motort, hogy minden okés-e
- összerak
Ahogy írták, szettben érdemes venni, bár én már jártam 1x úgy, hogy fél év után tönkrement a cserélt vízpumpa, jobb lett volna benn hagyni az eredetit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!