Ma már miért divat az, hogy 5-6 éves kocsit cserélni
kell? A 10 éves már "öreg"? A kmóráról nem is
beszélve.200-250 enél mindenki attól fél, hogy
szétesik. Tényleg ennyire gyatrák a mai autók, vagy ezt
is a fogyasztóit sulykolta belénk?
#Hshsg
Fogyasztói társadalom, amihez igazodnak az autógyártók, felesleges jobban ragozni.
2017. ápr. 16. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
Nem öreg, csak már egyre többe kerül a szervíz, és jelentősen csökken az értéke, ha el akarod adni.
2017. ápr. 16. 17:38
Hasznos számodra ez a válasz?
Mert ez a szomszédok, ismerősök, kollégák előtt olyan menő.
Semmi más oka nincs.
2017. ápr. 16. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
A fogyasztói társadalom miatt a mai autókat 5-7 évre 100-150 EKM-re tervezik (garanciától függően), nem véletlen, hogy a cégek és flottakezelők is pont ilyen idősen vagy ennyi km után válnak meg az autóktól. Ilyen kor, illetve km futás után jelentőset tud ugrani a szervizköltség, szétesni azért nem fog még egyik-pillanatról a másikra.
2017. ápr. 16. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
5/13 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat! 3n is így gondolom utolsó,ahogy Te. Viszont azzal a gyáraknak is tisztába kell lenni sztem,hogy az élettartam irgalnatlan rövidítése,az nekik is kiesés. 1 sokan nem veszik meg az adott márkát mert sz@r. 2 ha meg is veszik azt kb csak a nyugat ezrópai,meg 1-2 északi ország tudja folyamatosan szervizeltetni. Itthon meg csk kevesen. Se a magyar,szlovák,román nem tudja ilyen fizetések mellett fenntartani,ha 2kmenként jön valami hiba.:)
Nem véletlen, hogy KKEU sokadlagos piac az autógyártók részére, max. talán a Dacia alapoz erre. Nálunk sokkal fontosabbak fejlődő piacok nekik pl. Kína, Brazília. Oda egyszerűbb technikájú autókat adnak el, de rengeteget.
2017. ápr. 16. 19:51
Hasznos számodra ez a válasz?
7/13 A kérdező kommentje:
Elhiszem,igazad is van. Bár nem tudom.. mennyi a szegény Kínában,Braziliában, akik heti 7ből 7 napot 12-14 órában nyomnak. Ott ez a divat. Félre ne értsd,ezt nem miattad írom,mindenkinek leírtam ezt már,aki Kínát hozta fel. :)
#4
Cégek meg a flottakezelők felveszik újra a támogatást a géppark újításra, persze az igaz hogy 5-7 év után egyre gyakoribb lehet a szervízintervallum (főleg ha 10 ember ütötte-vágta felváltva) de azért 400-500 ezret bele lehet rakni gond nélkül a mai autókba a kopó alkatrészek cseréje mellett. Aztán jönnek a nagyobb dolgok és elmegy még ennyit.
2017. ápr. 16. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
Kérdező, annyira naiv nem lehetsz, hogy komolyan azt hiszed, hogy a magyar, szlovák, román piac határozza meg az autóipar irányát.
Második tulaj már jó eséllyel nem hordja márkaszervízbe a kocsiját, hanem maszek szerelővel, utángyártott alkatrésszel javíttat. Innentől kis túlzással nulla haszon van az autón. Ergó felesleges 300.000 km élettartamra tervezni és gyártani drágábban kocsit, amikor olcsóbban, 150.000 km-re tervezve lehet kimaxolni a profitot
2017. ápr. 16. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
Most adtam el a 11 eves H Astramat, 231e kmrel. 7 evig volt nalam es vigyaztam ra. Sebvalto, kuplung, kettostomegu, elektromos gazpedal, klimakompresszor, hatso fekek... ezeket kellett volna javitani, tehat 0 Ft-t ert az auto. Fogyasztoi tarsadalom van, mert elvaltak az utjaink? Nem erte meg egyszeruen mar uzemeltetni.
2017. ápr. 16. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: