Benzin VS Dizel Milyen költségeid voltak ami csak a motort illeti és hány km alatt?
Előbb tájékozódj már kicsit jó... amit konkrétan a dízel személyautók bocsátanak ki szennyezést, az csak egy apró töredéke annak amit a világban üzemelő dízelmotorok kibocsátanak. Ráadásul még mindig messze eltörpül ez a mennyiség is attól ami a szén és olajszármazékokkal működő erőművek bocsátanak ki.
A befecskendezési nyomás meg egy olyan dolog, hogy többször van baj az üzemanyag minőségével és nem magával az alkatrésszel. De lehet a gond nálam van, körülbelül másfél millió kilométert hajtottam eddig a közel 30 év alatt dízelautókba, egyikkel sem volt komolyabb gond.
Suzuki swift 1.3 120e km alatt 0
Honda accord 2 db, mindegyikkel 100e kmt mentem el idáig, költség nulla.
Honda Hrv 145e km, költség nulla.
skoda 1.9D - adagolo mechanikus behalt, szerintem átvertek a javitásnál kb 70 volt benne, költség 300e ft
Ford Mondeo tdci 120at mentem vele - injektor felujitás 150, olcso gagyi muhelyben.
"kamionok, buszok, erőművek, ezek okozzák a szennyezést nem a személyautók"
Meg az undorító szaros tdi traktorok amik túlfüstölik a bkv elhanyagolt,széthajtott buszait is.
Nem tudom, hol kellene tájékozódnom. Az nem elég, hogy több város ki akarja tiltani a dízeleket? De szippants bele egy dízel aztán egy benzines kipufogó gőzébe. Egyből érezni fogod, hogy a dízel sokkal rosszabb.
Egyszerűen nem tudnak mit kezdeni a kis korom részecskékkel hiába raknak szűrőt ide-oda, javul de sokkal rosszabb mint egy benzines.
Kösz,hogy említed az üzemagyag érzékenység a másik nagy hátulütője a dízeleknek. Minél nagyobb nyomású a dízeled van annál inkább oda kell figyelned, hogy mit tankolsz.
Ja és nekem is van egy dízelem és főként azért utálom mert mikor épp ha garázsba megyek-jövök mindig sikerül egy slukkot leszívni ami után percekig köpködök.
Úgyhogy kérdező ne vegyél dízelt mert rámegy a tüdőd és azt nem tudod költségben kifejezni. És ez nem vicc.
Most komolyan mérnökök, laboratóriumok milliárdokért fejlesztenek műszereket és technológiákat a károsanyag kibocsátás mérésére, miközben csak bele kellene szippantani a kipufogógázba? Oké...
Egyébként tipikus tájékozatlanság. Az átlagmeber megeszi a propagandát, mert ha azzal érvelne bárki, hogy a tömegközlekedésben jelentős áremelés kellene, minden áru árát jelentősen emelni kellene, ahogy az elektormos áramét is, mert a hihetetlen mennyiségű dízel buszt, kamiont, és fosszilis energiahotdozóval működő erőművet ki kell váltani, mit szólna... Nyilván egyből nem számítana az az állítólag kiszagolható korom...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!