Benzin VS Dizel Milyen költségeid voltak ami csak a motort illeti és hány km alatt?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
f.szom már...
MILYEN DÍZEL??????
Milyen típus, milyen évjárat, milyen motorrendszer, milyen benzines, milyen évjárat, milyen típus, milyen üa ellátó rendszer?
Ez a nem mindegy, nem az, hogy benzin, vagy dízel.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Opel Zafira 1.6 2000
2009-be vettem, 200.000 km-rel, 1 millió forintért. A motorra kb. 300 ezer forintot kellett rákölteni, azóta tökéletesen teszi a dolgát. (8 év)
Picit eszi az olajat, de ez van. Hamarosan le kell cserélni. 270.000 km van benne.
Opel Vectra B 1.8 2001
2008-ba vettem, 120.000 km-rel, 1,6 millió forintért. A motorra csak az olajcserét, olajszűrő cserét, vezérműszíj cserét, meg tavaly egy Főtengely helyzet-jeladót kellett cserélni (kb. 2 ezer Ft.). Más költség nem volt. (9 év)
Dízellel, turbó benzines motorokkal nincs tapasztalatom.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Benzin - szinte semmi
Dízel - többszázezer három év alatt (adagoló, hengerfej, stb.)
Mitsubishi Colt 1.3, Mitsubishi Pajero 2.8
Kérlek, kérdező, meséld el, milyen következtést vonsz le ennyi információból?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Golf IV 1.9 TDI (PD nélküli, 110 lóerős)
óra szerint 187.000-rel vettem, annyi volt-e benne valóban sose derül ki, de állapot alapján lehet. Azóta mentem vele 150.000 km-t. Motort, váltót érintően semmi (szó szerint semmi) költségem nem volt a kötelező szervízeket kivéve. Más téren is csak apróságok, a legnagyobb probléma a klíma kompresszor csere volt.
Arra lennék kiváncsi hogy a dizelek valoban annyival problémásabbak átlagban a benzineseknél, mint amennyire az ember itt olvassa.
Személyes tapasztalat alapján maga a dizel motorral lehet több a gond, de egy benzinesre is lehet költeni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez egy legenda 30 évvel ezelőttről.
Ma már semmi alapja. Két dolog miatt nem tudnak elszakadni tőle a benzinafanok:
1. nincs más érv ma már a dízelekkel szemben. Egy modern dízel semmilyen tekintetben nem problémásabb, mint egy benzines, ellenben előnyei vannak.
2. Még mindig rengeteg sokat futott, visszatekert órás cégautóval b/sszák át az udvarban nepperkedő cigányok a jónépet, ezért aztán akit átvágnak nem azt mondja, hogy lehúzták, hanem a kocsi szar...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Egy modern dízel semmilyen tekintetben nem problémásabb, mint egy benzines, ellenben előnyei vannak."
egy ideig de aztán cserélni kell a nagynyomású rendszer minden alkatrészét
ezenkívül még mindig kerreg és rákkeltő
azt hiszem ennyi hátrány bőven elég is...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!