Mechanikus feltöltőt lehet kapni az autómra?
Renault Laguna I-es autóm van 2 literes 8 szelepes motorral.
Hallottam a Rotex cégről amely nagyon olcsó és megbízható feltöltőket ajánlanak.
Ezért kérdem ,hogy lehet-e kapni "univerzális" feltöltőt rá.
Egy kicsit combosítani szeretnék az autón mert egyrészt ,nincs pénzem újat venni másrészt,nagyon jó állapotú szóval esélytelen ,hogy eladnám.
A Rotex weboldala: [link]
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tudom és számoltam is ezekkel a tényezőkkel.
DE! Ugye ezeket méretekbe is lehet rendelni és a legkisebb feltöltő 0.3-0.4 nyomást tud generálni.
Ezt a feltöltőt a Daihatsu Curoe 1 literes motorja vígan elbírja: https://www.youtube.com/watch?v=HyrjQ2GHHfk
Ezért szeretnék rendelni ilyent és meg is tudnám csinálni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Ezért szeretnék rendelni ilyent és meg is tudnám csinálni."
Ha ez valoban igy lenne(marmint hogy meg tudnad csinalni)akkor valoszinuleg nem itt a gyakorin kerdezoskodnel........
Sőt,akkor egyaltalan nem is kerdeznel csak csinalnad!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szereld bele nyugodtan. (Miközben egy kocsi árát ráköltöd)
Aztán majd csodálkozol, ha fél év múlva szarrámegy a motor, mert nem bírja a megnövelt nyomást. Mindezt plusz néhány tíz lóerőért.
Ja, meg a műszakin se nagyon fog átmenni.
Ha nagyon jó állapotú, akkor sokat kérhetsz érte, amit (a kompresszorra elköltendő pénzzel) kiegészítve vehetsz egy erősebb autót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ha egy mezei Laguna motor a 100kPa-os külső levegőből 1200kPa-os végnyomást csinál akkor egy ilyen kompi után a 130-140kPa-os bejövő levegőből 1560-1680kPa-s végnyomást fog csinálni, amihez már versenybenzin, nitrometán vagy bioetanol kell minimum! Sima 95-össel az első gázadásra elhajtja az összes hajtórudat.
Az a CSAK 0.3-0.4bar nyomás az lényegében +30-40% levegő. Hogy ne változzon a keverési arány ( és a dugattyútető se olvadjon el a hőmérséklettől) minimum 40% üzemanyag kell hozzá pluszban. Meg egy másik motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!