Használt autó ilyen "helyreállítás" után kerül a tulajdonoshoz, az egész amit csinálnak az illegális, nem?
Szerintetek kb hány százezer autóból hiányozhatnak pl a légzsákok és az azokat kiegészítő legfontosabb közlekedésbiztonsági, utast védő berendezések?
Mert az kb biztos,hogy jó pár db személygépjárműbe kerülhettek nem megfelelően működő, ellenőrizetlen forrásból származó, manipulált biztonsági elemek.
Akkor ez az egész illegàlis?
Ezek a szakszerűtlenül javító szervizek leginkább miket mellőznek? Nem tudjátok? Gondolom a biztonsági rendszereket működtető elektronikát 100%, hogy mellőzik az autók javításakor, mivel ezeknek az ára magas, nem?
Szóval a kérdésem tehàt,hogy a
használt autók egy része ilyen helyreállítás után kerül az új tulajdonoshoz? És aki viszont nem tud ezeknek az eszközöknek a hiányáról vagy éppen működésképtelenségéről? Az mit csinàlhat?
Lehet buta kérdés, de azért most hirtelenjében ez eszembe jutott és én pl nem tudnàm mit kellene tennem?
L
Nyugodj meg, nagyon kevés ilyen van.
Te autódba működnek? Ha igen akkor ez ennyi volt.
Ez a legnagyobb problémád szerda este?
Pont most akarod megváltani a világot?
Nem fog menni. :-)
1#-es nincsen kocsim még.
2#-es van ennél nagyobb poblémàm is, a világot sem akartam megváltani. :D
Egy Dunakeszin található kereskedőtől most vettünk autót, aki beleírta a szerződésbe, hogy ha bármikor kiderül, hogy a kilométeróra állás nem valós, vagy a jármű biztonsági elemei (övfeszítő, légzsákok) nem eredeti gyáriak, a gépjárművet visszaveszi a vásárláskori vételárért.
Ezzel hihetően igazolta felénk, hogy ő meggyőződött ezeknek az elemeknek a meglétéről. Az autó előéletében egy enyhébb karambol volt, ajtócserével, fényezéssel.
Igen kevés autóból hiányoznak a légzsákok amikben volt gyárilag, ettől jóval több olyan autó fut az útjainkon (több százezer) amikben még egyáltalán nem volt légzsák rendszer, és még nagyon sok olyan is van, amiben max a vezető oldalon van ilyesmi.
Lehet meglepő, de a használt autóknak a többsége nem volt még rommá törve, és egy kis koccanástól nem nyílnak a légzsákok. Ha mégis nyílnak, akkor igen szép rombolást visznek véghez. A vezető oldalon feltépi a kormány burkolatot, az anyós ülésnél a fél műszerfal szétszakad, az oldal légzsákok pedig az üléshuzatot tépik szét. Ezeket nyomtalanul nem lehet visszahajtogatni, csak cserélni. Az én öregecske autómhoz pl. 5000 Ft a bontóban a kormánylégzsák. Ennyiért nem éri meg mókolni.
Az elektronikára nem kell sokat költeni, mert azt gyárilag beépítik az autókba. Persze van olyan autó, amin ha nyílik a légzsák, akkor cserélni kell a vezérlőt is, de az is 10 ezres tétel. Ha pedig nem cserélik akkor légzsák hibát jelez a műszerfalon, ha meg kikötik, akkor nem villan fel az ellenőrző lámpa indításkor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!