Termosztát probléma, mi a véleményetek?
Sziasztok!
Egy Opelről lenne szó. Valószínűleg nem jó benne a termosztát, így nagy menetszél közben a víz hőmérséklete túlzottan leesik (60-70 fok).
Attól félek, hogy ha kicseréltetem a termosztátot, annál előfordulhat olyan hiba, hogy nem nyit ki, így megsütve a motort.
Jogos a félelmem? Mennyire alacsony a 70 fokos víz hosszútávon?
Mi van? Gumit se cserélsz, hátha pont hibás lesz és durrdefektet kapsz?
A termosztát dolga, hogy kinyisson. De ha nem nyílik ki és látod, hogy a motorvíz kezd forrani, akkor megállsz. A 70 fokos víz nem optimális a motornak, nem azért 90 fok az üzemi hőmérséklet, mert a mérnököknek jobban teszik a 9-es szám mint a 7-es.
A régi motoroknál ha a termosztát megmakkant, akkor felforralta vizet.
A mai modern motoroknál pont fordítva van. Nem tud felmelegedni, mert nem nyitja ki a kis kört, vagy ahogy tetszik, nem zárja le a nagy kört.
Szerinted mért pont a hideggel van gondod, nem a meleggel?
A 90* az ideális, nem a 60-70.
Nem így értettem, hanem a későbbiekben :)
A későbbiekben szorulhat úgy, hogy nem nyitott, hanem zárt állapotba marad?
Köszi az eddigi válaszokat.
Pár autóval, meg termosztáttal találkoztam, de zárva maradttal még sosem.
Lehet még a jeladó gomba is hibás(gyakori)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!