Magyarországon miért nem lehet stabilmotoros gépjárműveket (autókat, motokerékpárokat) forgalomba helyezni?
"Mert nincs ilyen."
-Hát,pedig úgy tűnik hogy mégis van .
""'A stabil motor attól stabil, hogy nem járművet hajt, hanem pl. szivattyút, aggregátort.'''
-Ez azért "sovány" indok arra hogy ne épitsék be autóba vagy egy motorkerékpárvázba.
Az eu ban gyakorlatilag bárhol forgalomba helyezhetőek az ilyen OHV erőforrással hajtott gépjárművek.
És nem csak azért mert gyári épitésűek.
A házilag vagy műhely által átépitett gépjárművek ugyanúgy forgalombahelyezhetők.
Néhány évvel ezelőtt németországban elkezdődött stabil(dízel)motorral hajtott motorkerékpárok sorozatgyártása(Royal Enfield diesel bullet,Taurus,és sooraj diesel-ekhez hasonló motorkerékpárokat gyártanak Sommer néven,annyi különbséggel hogy nem lombardini 6LD blokkot raknak bele hanem Hatz 1B30,1B40,és 1B50es blokkot) ) és a világon mindenhova exportálják hivatalos papírokkal(gyári műszaki tervdokumentációval) bárhol forgalombahelyezhetőek .Még az eu tagországokban is
Ez a cég is diesel bullet-et gyárt
Cseheknél is ki lehet fogni használtat.
Németországba vagy akár Dánoknál is lehet venni akár használtat is.
Ja, értem, te is az a köcsög okostojás vagy, amiből unatkozik itt néhány.
Valamit kiguglizik, azt hiszi ért hozzá, feltesz róla egy mondvacsinált kérdést, és utána megmutatja, hogy mindenki hülye, és ő ért hozzá a legjobban.
Fordulj fel a stabil motorjaiddal együtt.
A példáid pedig röhejesek. A Eoyal példáu veterán, nem kell megfelelnie semmilyen környezetvédelmi normának.
Veterán T-Forddal is járhatsz, rendszámmal, csak feleljen meg a gyártáskori műszaki előírásoknak.
Van még mondandód, okoska?
""Ja, értem, te is az a köcsög okostojás vagy, amiből unatkozik itt néhány""
-Nem, én mindössze informálódok mivel tudok angolul és németül.
""Valamit kiguglizik, azt hiszi ért hozzá, feltesz róla egy mondvacsinált kérdést, és utána megmutatja, hogy mindenki hülye, és ő ért hozzá a legjobban."""
- Ez így van,mivel utánna jártam annak mi hogyan müködik európai úniós tagországokban stabilmotoros személygépjárművek forgalombahelyezével kapcsolatban.
"""A példáid pedig röhejesek....."""
-Nem röhejesek ,hanem ezek "tények" .
Lehet.
Semmi akadálya, hogy mondjuk egy dízelmozdony 1600 pacis blokkját beépítsd egy twingóba.
Akkor már csak alig néhány dolgod van:
- elkészíteni a teljes műszaki tervdokumentációt
- elmenni a mozaik utcába és az egészet keresztülnyomni a vízsgán
De az akkor már nem stabil motor lesz, hanem gépjármű.
Ja: a fenti feladatsor MINDEN olyan átalakításra igaz, ami az adott jármű eredeti műszaki leírásában nem szerepel.
PL akár EU jelzésű lámpák utólagos felszerelése.
Csak részben van igazad.
E-jelzésű lámpákat utólag is fel lehet szerelni az előírásoknak megfelelő pozicióba, és az előírásoknak megfelelően bekötve. Semmit nem kell róla dokumentálni, és nem kell levizsgáztatni. Gyárilag ködfényszóróval fel nem szerelt autóba tettem E-jelzéses, gyárival megegyező utángyártott ködfényszórót, és E-jelzéses nappali menetfényt (műbizonylat mellékelve a dovbozban). Nem "deák-igazolványos" műszaki vizsgán minden további nélkül átment. Azt nézték, úgy működik-e, ahogy kell: DRL kikapcsol a világítás bekapcsolására, és a ködfényszórót nem lehet felkapcsolni helyzetjelző nélkül, ennyi volt, átment.
#7-es ötlete nem is rossz -> mozdonymotor személyautóba.
Ennek van egy továbbfejlesztése, ami sokkal egyszerűbb:
Erre szerezd meg az engedélyt xD
Ha netán eladod sikeresen lepapírozva, akkor megveszem xD
A "kedves" kérdező (aki én vagyok ;-) ) természetesen nem dízelmmozdony motorjára gondolt ;-) hanem kisköbcentis egy esetleg kéthengeres léghűtéses "OHV" dízelmotorokra .Erről szól itt a kérdésfelvetés :-)
Bocsánatot kérek ha "megtévesztő" volt a kérdés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!