Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért nincs szikra?

Miért nincs szikra?

Figyelt kérdés

Derbi Hunter kétütemű 50 ccm -es robogó. Egy hete menet közben leállt, még éppen hazagurult, ekkor még a motor járt, de annyira erőtlen volt, hogy amint lelassultam, leállt. Rögtön itt az elején megkérdezném, hogy ezt okozhatta-e gyújtás hiba (lejjebb kifejtem)? Akkor azt hittem, hogy a gyűrű törött el. Henger le, dugó ki, valóban törött volt a gyűrű. Cseréltem hengert, dugót, gyűrűt, kitakarítottam a karbit. PHVA Dellorto 14 -es karbi, a menetirány szerinti bal oldalán van egy elektromos csatlakozó, ezt 2 helyre is be lehet dugni. Egyik ami előről az akksiról és az első idom felől jön, másik ami a gyújtásba megy / jön (?). Próbáltam mindkét csatira dugni, de sajnos sehogy sem indul.

További tünetek: sajnos a pozitív saru lecsúszott az akksiról, ezáltal néha volt gyújtás néha nem. Ezt javítottam, de hiába van gyújtás, szikra akkor sincs. Leszedtem a pipát, nem ad át szikrát a vázra.

A henger felszerelése közben történt egy kis baki, átmentem a pipán a kerékkel, de csak kicsit eldeformálódott, kiegyengettem, illetve kicsúszott a pipa a kábelből, visszatekertem, ott tuti megfelelően érintkezik. A gyújtáselektronikából jön egy testelő kábel, amit fogalmam sincs hova kellene csavarozni. Próbáltam úgy is indítani, hogy a testelő nincs rajta, nincs szikra. Hozzáérintettem a testelőt a vázhoz, úgy sincs szikra. Ötlet, tanács, mit nézzek még meg?



2017. ápr. 4. 12:55
 1/2 anonim ***** válasza:

"A henger felszerelése közben történt egy kis baki, átmentem a pipán a kerékkel, de csak kicsit eldeformálódott, kiegyengettem, illetve kicsúszott a pipa a kábelből, visszatekertem, ott tuti megfelelően érintkezik."


A pipában nagy valószínűséggel van egy úgynevezett zavarszűrő ellenállás. Ez híradástechnikai és egészségügyi okokból van (régen egy zavarszűrő nélküli Csepel pl. zavarta a tévéket, vagy galibát okozhat elvileg a pacemakernél akinek olyat ültetnek be), szóval kell is bele.

Ha átmentél rajta, akkor könnyen lehet, hogy kivégezted. Érdemes lenne rápróbálni másik pipával. Vagy ezt rápróbálni másra. Vagy rámérni, bár a multiméter nem éppen az ilyen nagyfeszültségű dolgok tesztelésére van.


A másik vezeték? Ha testre kell kötni, akkor kösd testre.

Ha nem úgy testelő, hanem az szakítaná meg a gyújtást (leállításhoz), akkor meg a gyújtás leállítógombjára.

Ha van rajta bármilyen csatlakozó abból lehet tippelni: ha szigetelés nélküli, csupasz saru, akkor valamelyik csavar alá; ha rendes szigetelt csatlakozója van, akkor meg kell nézn ia kapcsolási rajzot.

2017. ápr. 4. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

tessék itt egy Szikra...


[link]

2017. ápr. 4. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!