Egy 75-80 lóerős autónál ti, ha 90 a megengedett, és ti 90-100 at mennétek is, mondjuk "megrakva a kocsi", és kanyargós vagy emelkedős az út, akkor ti 5-ben padló körül mennétek, vagy ink vissza 4?










80 lóerős autó, megrakodva, emelkedőn ötödik padlógázzal...? Nem hangzik túl életszerűen.
Amúgy ahogy az első is írta: nem előre megírt forgatókönyv alapján vezetünk, nem táblázatokból számítjuk ki, mikor hanyadik fokozat kell, hanem az autó hangján, erején egyértelműen érződik, mikor melyik az ideális fokozat.










megrakott kocsinál nem sok értelme van a lóerőről beszélgetni....
Sokkal fontosabb a forgatónyomaték..
Pl. ismerősöm megrakott Skodáját alaposan visszafogta a súly amikor autópályán mentünk... 100+ lóerős benzin
míg az én öreg diesel kocsimon meg sem érzem ha megvan rakva.... pedig csak 90 ló, de a nyomaték majdnem a duplája










"megrakott kocsinál nem sok értelme van a lóerőről beszélgetni....
Sokkal fontosabb a forgatónyomaték.. "
Most hülyeséget mondtál, mert pont ez az a helyzet, mikor a nyomatékkal semmire sem mész. A dombon fel mindig csak a lóerő segít, ezért kell magasabb fordulaton tartani minden autót emelkedőn, mert ott van a több lóerő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!