Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A sima turbó-dízel autóknál...

A sima turbó-dízel autóknál hogy érnek el teljesítménynövelést?

Figyelt kérdés

Benzines autóm van, nem tervezem dízel autó vásárlását, nem kell kioktató jellegű kommenteket írni, aki nem tudja annak nem kötelező válaszolnia, de persze lehet, hisz joga van hozzá, mint nekem lepontozni a válaszát :)

Köszönöm!


Autodidakta módon tanulgattam dolgokat a kocsikról, de pl. a dízelekről elég keveset tudok.

Kérdésem,hogy egy sima TD motoros autón hogy tudnak elérni teljesítménynövelést?

Mert olvastam róla,hogy az ún. 1Z motort kell bele, azaz TDI, és azt már csúcsokkal, meg egy chippel meg lehet "húzatni".

Viszont a kérdésem,hogy mondjuk egy TD-re mondjuk 502-es csúcsokat tesznek, meg mechanikus adagolót,hengerfejet cserélnek, esetleg még turbo csere is történik, meg egy nyitott rendszer kerül alá, azzal meg lehet növelni a teljesítményét, vagy ez ilyen "pepecselés"?


Nem baj, ha valaki tévesen rossz választ ad, csak van az a tipikus azért is írok valami rosszindulatú hülyeséget,és nekem elegem van a dízel-benzin háborúból, gyerekesnek tartom, és ha tehetem kerülöm az ilyen embereket.


2017. márc. 29. 21:45
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
Siman több üzemanyag kell neki. Nagyobb csucsok adagoló átalakítva ennyi. Ha nem lesz hozza több levegő akkor is erősebb lesz mellette igazi fustgep.
2017. márc. 29. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

Mint benzinesnél is, minél több az elégetett üzemanyag, annál nagyobb a teljesítmény (na jó, ez így még nem igaz, de tegyük fel, hogy semmilyen más paraméter nem változik és még megfelelően üzemel a motor). Chip átírásával és/vagy csúcsok cseréjével épp ezt lehet elérni.

Hengerfej csere is ugyanúgy tud megoldás lenni, alapvetően a gömb égésteret tartják a legjobbnak, de sok más dolog befolyásolja a működést, pl. a hűtés is, minél alacsonyabb a égéstér belső hőmérséklete annál jobb (ezért is baj, ha koromlerakódás van szelep/dugattyún mert az tovább "izzik" így nő az öngyulladási hajlama az üzemanyagnak (dízelnél ez nem tudom mennyire állja meg a helyét, gondolom arra is igaz).

Amivel benzines motornál teljesítménynövekedést lehet elérni, az dízelre is igaz általában (pl. nyitott kipufogórendszer, más profilú vezérműtengely stb.).

2017. márc. 29. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
A lényeg, hogy maga a chip elmaradhatatlan, ha az autó motorját már ECU vezérli. Ugyanis hiába teszel te nagyobb adagolót, meg turbót, bármi mást, az ECU ezekről nem fog tudni, ezért hozzá kell programozni. Tulajdonképpen ez is egy chiptuning.
2017. márc. 29. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:

Alap, hogy kell egy CHIP ha van benne ECU.

Emellett turbómotornál úgy lehet elérni teljesítménynövekedést, ha optimalizálják a szoftvert, ez alapvetően minimális növekedést ad. Aztán lehet szoftveresen turkálni benne, így lehet húzni még feljebb. Aztán jönnek a mechanikus módosítások, amiket pedzegettél. Alapvetően két lehetőség van, és ezek kombinációja:

1. turbónyomás emelése

2. befecskendezett üzemanyag mennyiségének növelése.


Az általad leírt alkatrészek beépítése mind ezt a két célt szolgálja. És természetesen, a végén kell egy új chip

2017. márc. 30. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 A kérdező kommentje:
Viszont egy sima TD motorban nincs ECU, azaz nem lehet chippelni, nem?!
2017. márc. 30. 07:32
 6/14 anonim ***** válasza:
Kérdező leírtam az 1 és pontban. Nem vagyok Diesel guru, de motorocsonakba csináltunk motort Volvo 5 hengeres van benne, leomlo, tengervízben is jó intercooler, 200le feletti tartós teljesítmény. És csúcsok cseréje volt és mechanikus adagoló átalakítás. Ennyi. A Diesel legfelesleggel megy, ha az üzemanyagot noveleld erősebb lesz de füstöl. Ha teszel hozzá levegőt kevesebb a füst. Ilyen szimpla, autóból benzinesem van ott szívni kell a telj. Növelésével de itt ennyi.
2017. márc. 30. 08:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
TD-t nem illik tuningolni, mert hamar hengerfejes lesz. Olcsóbb egy TDI-t belerakni és máris erősebb mintha ezt a pénzt a TD-re ráköltenéd.
2017. márc. 30. 08:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:

"Viszont egy sima TD motorban nincs ECU"


Ezt igy nem lehet értelmezni, mi az hogy sima TD motor? Értem, hogy régi adagolós turbódizel, de rengeteg tipus van, még a Volkswagennél is. És van amelyikben már van ECU.

2017. márc. 30. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
A régi TD motorok mind örvénykamrás motorok voltak legyen az 1.6 vagy 1.9TD. Ergó ki van lőve az összes td motor.
2017. márc. 30. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:

Az elektronikus vezérlés előtt mechanikusan volt szabályozva a gázolajtöltet mennyisége. Azt nem tudom, hogy ezek autókban mikor voltak mert kerti gépszerelőnek tanultam, nekem úgy rémlik már az egyes Golf is elektronikusan szabályozta ezt, tehát azzal lehetett játszani. Nyilván nem olyan komplikált elektronika, mint a maiakban hogy számítógépet rákötöm és bohóckodok vele, hanem nagyon egyszerű és a vezetékekbe ellenállások beforrasztásával lehetett átverni az elektronikát ami ezáltal több gázolajat adagolt.


A mechanikus szabályozású régi dízeleknél egy regulátor pörgött együtt a motorral, ami engedte a maximálisan belökhető töltet mennyiségét a hengerbe. Tehát ha lepadlóztad nem a teljes töltetet adta, hanem mindig csak annyit amit a regulátor fordulata engedett plusz a gyártói paramétereknek megfelelő érték. És ahogy nőtt a fordulat, úgy nőtt a regulátor fordulata és engedett egyre több gázolajat. Ezen csavarokkal lehetett állítani, ezt szokták eltekergetni a több gázolajért cserébe, aztán ha túlcsavarta akkor elkezdett kormolni egyre jobban, mert nem tudott elégni rendesen a többlet anyag. Innen származik a koppig tekeri a füstcsavart beszólás is.

2017. márc. 30. 19:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!