Hogyan lehet a legjobban kímélni a kuplungot dugóban való araszolgatásnál?
Ma egy elég uncsi, és kisvárosomban szokatlan dugó volt reggel, dombnak felfelé. Vagy 10 percig kellett várni mire 400 métert előrébb jutottam. Közben persze métereket kellett előrébb menni, gondolom ismeritek a szitut.
Legszívesebben tologattam volna dombnak felfelé az autót, rossz érzés volt méterről- méterre felfelé menni. Gondolom a vadi új kuplungom most éveket öregedett, éghetett is rendesen. Most gyakran lesz ilyen esemény felénk, mert felújítják az utakat, holnaptól kommunális-hulladékgyűjtő teherautó is járja a várost, szóval így minden összejött. Mit javasoltok, hogyan óvjam szegény kis autóm kuplungját?Mint észrevettem , már fél 7-től egészen 9 óráig dugulás van.
(Na meg a másik kedvencem, hogy forgalomtól elzárt terület előtt megállok, szabályosan és a bunkó dudál, hogy takarodjak, előrébb. Lehetetlen, mert ha épp jön ki a mentő pont tőlem nem férne el... De ez zárójel olyan buták az emberek dugóba, én is sietnék, de a szabály az szabály és nem tűrném ha miattam nem tudna elindulni a mentő...)
Biciklivel/motorral kell menni. :)
Amúgy minél kevesebbet kell kuplungolni, ha megindulnak, akkor nem éred utol őket rögtön, hanem egyesben kicsivel alapjárat felett döcögsz.
(Az ilyeneket én már észre sem veszem, a vasúti átjáróra is rákergetnének, ha azzal előrébb lehetnek 5 méterrel.)
Hát nem nagyon lehet kímélni, ez ilyen kuplunggyilkos üzemmód, ez van.
Lehet azt csinálni, hogy hagysz magad előtt 10-15 métert, és akkor folyamatosan, alapjárat egyes sebességben csorgol felfelé (ha egyáltalán fel bír menni így az autód), így kevesebbszer kell csúsztatni. Viszont ennek az eredménye az lesz, hogy mindenki ledudál, eléd fog vágni 4 autó 10 másodpercenként, és egyébként tényleg ezzel nagyban csökkented az út áteresztőképességét. Így hát marad a kuplungégetés. Vagy az automataváltó (de semmiképpen nem robotizált, abban is kuplung van).
Ne tartsd fel túlságosan a többieket, de próbálj kicsit kevesebbszer hosszabbat mozdulni.
Várakozásnál ugye üres, kuplung ki, fék.
A lényeg hogy a lehető legkevesebb ideig legyen benyomva a kuplungpedál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!