Lada 2107 vélemények?
Nem a fogyasztás miatt aggódnék.
Rozsda, elavult konstrukció, gyenge minőségű alkatrészek, kényelmetlen használat.
Hétvégi bütykölős, vasárnap kikocsizósnak jó lehet ha van rá pénz hogy ne egy rom legyen.
Jó autó. Egyszerűbb és olcsóbb fentartani mint ezeket a mai csira kinézetű autókat.
Fogyasztás 7-10 liter közt.
Normál 90es utazónál 7-8 liter.
4es vagyok.
50km-re volt a munkahely, oda vissza 100. 4-5fő
Nincs négy napja, hogy valaki szintén a 2107-es felől érdeklődött. Neki ezt a választ küldtem privátban:
Tévhitek.
Sajnos a tévhitek nem is annyira tévhitek. Leegyszerűsítve: több odafigyelést és törődést igényel, hogy hasonló vagy azonos megbízhatósággal üzemeljen, mint egy szintén öreg, de nyugati autó.
Mennyi gond szokott vele lenni?
Korából adódóan (ma már szinte mind 20+ éves) szinte mindig lesz rajta valami csinálni való, mint minden más 20+ éves kocsin.
Ami jellemző és kalkulálható: 2-3 évente kipufogó dob(ok) cseréje, ha a legolcsóbb után gyártottat veszed.
Rozsdásodás a küszöbökön, kerékjárati íveken a téli-latyakos használat függvényében szokott előjönni. Kapható hozzá védőburkolat a kerékjárat belsejébe. Ezt mindenképp érdemes beszerezni.
Ezen kívül még, ha normál megszakítós a gyújtás, akkor azt is és a szelephézagot is érdemes 1-2 évente beállítatni.
A karburátorhoz, ha egyszer egy szaki jó beálltja, akkor évekig nem kell hozzányúlni.
Ezeken kívül nekem csak a korból, öregedésből adódó problémáim voltak. Párat említve: 25 év után szivárogni kezdett a főfékhenger, ezért azt és néhány fékcsövet kellett cserélni; kupplung főhengerben egy tömítőgyűrűt kellett cserélni; valamilyen kormány vagy kerékösszekötőt kellett cserélni; gyújtáskábel-szettet és elosztót kellett cserélni, mert az elosztó már elkopott, a kábelek szigetelése elridegült; utastérben világításkapcsolót kellett cserélni, mert elkopott a kontaktusa; utasoldali ablak kédere elridegült, repedezett, ezért csere; ablakfelhúzónál az ablak és a mechanika közti ragasztása elengedett, ezért új konzol kellett hozzá; vízhűtő radiátort forrasztani kellett és még számos, ezeknél kisebb apróság.
Természetesen az elmúlt 27 évében biztos volt más nagyobb, de tervezett karbantartás, én viszont csak az elmúlt 4 évben (20000 km-en) üzemeltettem a kocsit. A fent említett dolgok ezalatt jöttek elő.
Olajat, szűrőket szigorúan max. 10000km-ként kell cserélni. Az utolsó (római) akkumulátor 8 évig bírta, tavaly kapott újat.
Mennyit kell szerelőhöz vinni?
Csak a szakképesítést igénylő, ill. menetbiztonságtechnikai műveletekhez vittük szerelőhöz pl: gyújtás, karburátor, szelephézag, futómű, kormány beállítás. A többi műveletet, ami nem igényel sok speciális szerszámot, kis gyakorlattal otthon is elvégezhető (pl cserék): motorolaj, olajszűrő, légszűrő, kupplung olaj, fékolaj, fékbetét, gyertya, fék és kupplung hengerek, hűtőfolyadék, ékszíj, stb…
Fogyasztása.
Nagyban függ a felhasználás módjától, kb. 6,5 és 14 liter a két véglet. Azért írok pár példát.
Télen, kisvárosban, napi 2x3km: 13-14 liter
Télen, Budapesten, napi 2x12km: 11-12 liter
Nyáron, Budapesten, napi 2x12km: 10-11 liter
Télen, 4 fővel, autópályán, fix (valós) 100 km/h sebességgel, 2x200km: 8,0-9,0 liter
Nyáron, 4 fővel, autópályán, fix (valós) 100 km/h sebességgel, 2x200km: 7,0-8,0 liter
Nyáron, 2 fővel, autópályán, fix (valós) 90 km/h sebességgel, 2x200km: 6,5-7,0 liter
Téli használat.
Olcsó és öreg nyári gumival öngyilkosság. Se az eleje, sem a hátulja nem irányítható 30 km/h felett biztonságosan. 8 éves, használt, kommersz téli gumi is nagyságrendileg többet ér, mint az olcsó-öreg-nyári. Tehát nem érdemes a gumit kispórolni.
Az öreg nyárival hóban borzasztóan ficánkolt a hátulja, heggesztőtrafó, majd homokzsák jelentette az ideiglenes megoldást. Ill. hólánc. Meguntuk az ezekkel járó macerát, a téli gumival már nem volt szenvedés. Száraz vagy nedves aszfalton én sosem pörgettem ki, nem is nagyon lehetett volna. Havon viszont öröm vele játszani.
Összefoglalva:
2 évig telekocsiztam vele heti rendszerességgel és nem panaszkodtak az utasaim. Napi használattal is próbálkoztam, de végül a tömegközlekedés mellett döntöttem, mert a napi nyúzás rendkívül igénybe vette (rozsda, kopás). A hétvégi autópályás telekocsizásokat viszont vígan teljesítette. Szóval a heti 2x200 km az meg sem kottyan neki, viszont a napi 2x12km várost az megbosszulja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!