Lada 2107 vélemények?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem a fogyasztás miatt aggódnék.
Rozsda, elavult konstrukció, gyenge minőségű alkatrészek, kényelmetlen használat.
Hétvégi bütykölős, vasárnap kikocsizósnak jó lehet ha van rá pénz hogy ne egy rom legyen.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Jó autó. Egyszerűbb és olcsóbb fentartani mint ezeket a mai csira kinézetű autókat.
Fogyasztás 7-10 liter közt.
Normál 90es utazónál 7-8 liter.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
4es vagyok.
50km-re volt a munkahely, oda vissza 100. 4-5fő
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nincs négy napja, hogy valaki szintén a 2107-es felől érdeklődött. Neki ezt a választ küldtem privátban:
Tévhitek.
Sajnos a tévhitek nem is annyira tévhitek. Leegyszerűsítve: több odafigyelést és törődést igényel, hogy hasonló vagy azonos megbízhatósággal üzemeljen, mint egy szintén öreg, de nyugati autó.
Mennyi gond szokott vele lenni?
Korából adódóan (ma már szinte mind 20+ éves) szinte mindig lesz rajta valami csinálni való, mint minden más 20+ éves kocsin.
Ami jellemző és kalkulálható: 2-3 évente kipufogó dob(ok) cseréje, ha a legolcsóbb után gyártottat veszed.
Rozsdásodás a küszöbökön, kerékjárati íveken a téli-latyakos használat függvényében szokott előjönni. Kapható hozzá védőburkolat a kerékjárat belsejébe. Ezt mindenképp érdemes beszerezni.
Ezen kívül még, ha normál megszakítós a gyújtás, akkor azt is és a szelephézagot is érdemes 1-2 évente beállítatni.
A karburátorhoz, ha egyszer egy szaki jó beálltja, akkor évekig nem kell hozzányúlni.
Ezeken kívül nekem csak a korból, öregedésből adódó problémáim voltak. Párat említve: 25 év után szivárogni kezdett a főfékhenger, ezért azt és néhány fékcsövet kellett cserélni; kupplung főhengerben egy tömítőgyűrűt kellett cserélni; valamilyen kormány vagy kerékösszekötőt kellett cserélni; gyújtáskábel-szettet és elosztót kellett cserélni, mert az elosztó már elkopott, a kábelek szigetelése elridegült; utastérben világításkapcsolót kellett cserélni, mert elkopott a kontaktusa; utasoldali ablak kédere elridegült, repedezett, ezért csere; ablakfelhúzónál az ablak és a mechanika közti ragasztása elengedett, ezért új konzol kellett hozzá; vízhűtő radiátort forrasztani kellett és még számos, ezeknél kisebb apróság.
Természetesen az elmúlt 27 évében biztos volt más nagyobb, de tervezett karbantartás, én viszont csak az elmúlt 4 évben (20000 km-en) üzemeltettem a kocsit. A fent említett dolgok ezalatt jöttek elő.
Olajat, szűrőket szigorúan max. 10000km-ként kell cserélni. Az utolsó (római) akkumulátor 8 évig bírta, tavaly kapott újat.
Mennyit kell szerelőhöz vinni?
Csak a szakképesítést igénylő, ill. menetbiztonságtechnikai műveletekhez vittük szerelőhöz pl: gyújtás, karburátor, szelephézag, futómű, kormány beállítás. A többi műveletet, ami nem igényel sok speciális szerszámot, kis gyakorlattal otthon is elvégezhető (pl cserék): motorolaj, olajszűrő, légszűrő, kupplung olaj, fékolaj, fékbetét, gyertya, fék és kupplung hengerek, hűtőfolyadék, ékszíj, stb…
Fogyasztása.
Nagyban függ a felhasználás módjától, kb. 6,5 és 14 liter a két véglet. Azért írok pár példát.
Télen, kisvárosban, napi 2x3km: 13-14 liter
Télen, Budapesten, napi 2x12km: 11-12 liter
Nyáron, Budapesten, napi 2x12km: 10-11 liter
Télen, 4 fővel, autópályán, fix (valós) 100 km/h sebességgel, 2x200km: 8,0-9,0 liter
Nyáron, 4 fővel, autópályán, fix (valós) 100 km/h sebességgel, 2x200km: 7,0-8,0 liter
Nyáron, 2 fővel, autópályán, fix (valós) 90 km/h sebességgel, 2x200km: 6,5-7,0 liter
Téli használat.
Olcsó és öreg nyári gumival öngyilkosság. Se az eleje, sem a hátulja nem irányítható 30 km/h felett biztonságosan. 8 éves, használt, kommersz téli gumi is nagyságrendileg többet ér, mint az olcsó-öreg-nyári. Tehát nem érdemes a gumit kispórolni.
Az öreg nyárival hóban borzasztóan ficánkolt a hátulja, heggesztőtrafó, majd homokzsák jelentette az ideiglenes megoldást. Ill. hólánc. Meguntuk az ezekkel járó macerát, a téli gumival már nem volt szenvedés. Száraz vagy nedves aszfalton én sosem pörgettem ki, nem is nagyon lehetett volna. Havon viszont öröm vele játszani.
Összefoglalva:
2 évig telekocsiztam vele heti rendszerességgel és nem panaszkodtak az utasaim. Napi használattal is próbálkoztam, de végül a tömegközlekedés mellett döntöttem, mert a napi nyúzás rendkívül igénybe vette (rozsda, kopás). A hétvégi autópályás telekocsizásokat viszont vígan teljesítette. Szóval a heti 2x200 km az meg sem kottyan neki, viszont a napi 2x12km várost az megbosszulja.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!