Lada 2107? Tapasztalatok, akár csak a Ladárol is (hülesêgeket nem kérek, pl.2kereke van, van benne egy motor)
"Mostani motorokat nem lehet túlhajtani,ezeket a szociautókat ha jobban megkínálsz ,meghal amotor"
Igen? A volt céges autóm egy H Astra. Normálisan volt használva, mégis 130 ezer kilométernél eltört a főtengely, 180 ezernél a szervizben hivatalosan ki is jelentették, hogy a blokk kuka, elkopott.
A családban már 38 éve van egy Lada, még az eredeti motorblokkal. Háromszor volt motorgenerálon, jelenleg 430 ezer kilométer van benne. Igaz, hogy a már nagyon sok minden ki lett benne cserélve, hisz napi használatban van, de megy és jó állapotban van. Faterral múltkor utánaszámolgattunk, hogy mennyiben van eddig az autó (egész idő alatt mindig le volt jegyezve hogy mennyi lett ráköltve), minden összeg a fizetés korrigálásával lett figyelembe véve - ha pl. 700 Forint lett ráköltve mikor 3500 Forint volt egy havi fizetése, akkor azt 30 ezer Forintnak lett beszámítva, így a végösszeg kicsit 9 millió Forint felett jött ki (ebben természetesen az üzemanyag nincs benne). Ez szerintem kimondottan jónak tekinthető, ma már nem lehetne olyan autót venni, ami 30-40 év múlva is használható lenne ÉS kijönne (mostani fizetésre kiszámolva) az említett összegből ennyi használat után.
A kérdésre is válaszolva: 2107-tel nincs tapasztalatom, csak 2101-gyel. Fogyasztásban jobb az 1500-ös motor, az 1200-essel hosszú távon nem nehéz 9 liter felé menni, viszont városban sem evett sosem ennél többet. Utólagos átalakítással a fogyasztási értékeken könnyen lehet faragni, ami meg is éri, ha csak nem csapatós/hétvégi autónak vesz valaki Ladát.
Az én seatomban (ibiza 1.4) 110.000nél feküdt ki a motor, soha nem hajtottam, minden karbantartást megkapott.
2005 évj.
Mindig volt valami baja, több százezret vagy még többett ráköltöttem 10 év alatt.
Előtte kockám volt, aki megvette még mindig hiba mentesen hajtja. Kisebb párezer forintos bajai voltak, amitt egy max két nap alatt, megjavított.
Az elöttem szólóknak teljesen igazuk van!! Nekem egy f astram van most volt műszakin! ! Alsó hangon 120 ba van és csak fék alkatrészeket csereltek+utólag vezérlést!! Amit a ladánál kb max a fele lett volna!!
Lada for ever!!!
Én egy 07-est hajtok, mindig vannak vele apróbb gondok, de az út szélén még nem hagyott. Egyszer állt meg útközben gyújtáshiba miatt, de utána el is indult és hazahozott, igaz úgy rángatott hogy leszakadt a vesém :D
Fogyasztása lehet 7 liter ha nem nyomod neki. Rohad mindenhol ahol lemez van, de ez nem meglepő mivel 31 éves és ez idő alatt nem letakarva állt a garázsban. Egyébként minden elem kapható hozzá, aprópénzből újra tudod építeni a kasznit, ha rendesen kipucolod a rozsdát és lekezeled akkor 2 műszakit is kibír egy lakatolással.
Az enyémbe 230 ezer km van, eddig egyszer volt kisebb motorgenerál 150 ezer km körül (hónolás, gyűrűzés, hf tömítés és szimeringek cseréje) de már lassan megérik a fúrás és dugócsere, + a futóművet is rendbe kell majd rakni.
Nekem kimondottan kényelmes az ülése, beleüppedsz mint egy fotelba :D A szervó hiányát inkább akkor veszed észre ha lecseréled a kormányt kisebbre (pl sportkormányra). Nincs teleszórva elektronikával, ami van benne az sem túl bonyolult.
Nyilván aki újabb autóhoz van szokva az leszólja, nem lát benne értéket, csak azt hajtja hogy ami régi az sz*r. Van egy 10 éves autóm is, hosszabb távra vagy ha sokat kell városon belül szaladgálni, vagy ha jön az egész család akkor azt szoktam használni, de semmivel nem szeretem jobban mint a Zsigulit.
98 óta járunk egy 2105 ladával debrecenből pestre dolgozni. Vasárnap délután megyünk, péntek délután jövünk.
És naponta több helyszínre kimegyünk budapest területén.
Rendben van tartva. Nincs több baja mint a cégnél a 10-12 éves más tipusu autóknak.
Hatalmas előnye az egyszerűsége és az olcsó alkatrészek. Bőven vehetnék akár új autót is kp-ra.
Én most esek neki teljesen rendbe vágni a Ladámat, teljes lakatolás + telifény + motor + futómű felújítás. Nagyjából 400 ezret számoltam ki rá, a legtöbb a lakatolás és a fényezés, a többit itthon tudom csinálni. Nem tuningolom, a cél a gyári állapot megtartása, de nem cserélek le mindent az utolsó csavarig.
Kapom az oltásokat hogy ne költsek rá inkább abból a pénzből vegyek fiatalabb autót. Mit kapok 400 ezerből átiratással együtt? Egy kicsit fiatalabb tömegautót amit ugyanúgy csinálni kell, mert 20+ évesen szinte az összes rohad amit használtak is és nem csak törölgették a port róla.
Legalább lesz egy normális autóm amit én csináltam és ismerem kívül-belül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!