Lada 2107? Tapasztalatok, akár csak a Ladárol is (hülesêgeket nem kérek, pl.2kereke van, van benne egy motor)
Mit akarsz tudni egy olyan autorol, ami mar a megalkotasakor is remenytelenul elavult konstrukcio volt? Sokat fogyaszt, rozsdasodik mint az allat, a kormanymuve egy remalom, a muanyagok kopogosak, az ules kenyelmetlen, a kapcsolok, kezeloszervek bumfordiak es kenyelmetlenek. A motor az 1500 ccm ellenere gyenge, a 4 fokozatu valto mar 1985-ben is ciki volt, nemhogy most.
Cserebe olcso (marmint megvenni, nem uzemeltetni, lasd meg: fogyasztas), olcso az alkatresz (mondjuk kell is bele), es 2 csavarhuzoval meg egy 13-as villaskulcccsal meg lehet szerelni.
Hogy vennek-e ilyet? Soha az eletben...
Ja igen, el is felejtettem: kb. semmifele modern kornyezetvedelmi normat es torestesztet nem teljesit (nem veletlenul hagytak abba a forgalmazasat idehaza vagy 20 eve).
A fogyasztasa: autopalyan 120-nal 9+ litert fogyaszt, varosban 10-11. 130-nal mar olyan hangja van, hogy nem mered neki tovabb nyomni...
Na látom sikerült összehozni egy szép csokorra való sületlenséget. :D
Végül is csak azért szerették annyian a maga korában mert csak rossz tulajdonságai voltak igaz, és még azt sem lehetett mondani, hogy azért vették az emberek, mert olcsó volt. Wartburg, Trabant, Moszkvics, Skoda, stb sokkal olcsóbb kategóriát képviselt, a Zsiguli valahol abban a kategóriában mozgott mint manapság az 5-10 misi közötti autók.
Nem mellesleg az egyik amiért annyian szerették őket, mert műszakilag pont hogy sokkal megbízhatóbbak voltak a mint a kortárs autók nagy része. Senki sem mondja, hogy nem volt vele gond, de legtöbb esetben csak apróságok, és semmi olyan amivel az út szélén maradt volna az ember.
Töréstesztet meg ne a mai autókhoz hasonlítgasd, akkoriban kicsit más világ volt, és inkább ültem volna akkor is egy Ladában, mint egy Wartburgban vagy épp Trabant-ban, mivel picit masszívabb konstrukció volt.
Rohadás meg szintén egy olyan dolog, hogy tárolástól, és használattól függ, de vicces ez abban a korban, mikor az 5 éves Mercedes, Mazda és Volkswagen is rohad, ezek meg sokszor 15-20 éves korukra kezdtek el rozsdásodni, még olyan mostoha körülmények melletti használattal is, mint a földutak, és a nem csak bemutatóba esett 2cm-es hó.
Fogyasztással meg főleg felesleges dobálózni, mert ezekkel is el tudtak menni az emberek akár 6-7 literrel is, egyedül ahol megjött az étvágyuk az az autópálya, ott viszont a 10-11 liter is könnyen megvolt vele, de erre megint azt lehet mondani, hasonlítsuk már össze egy korabeli autó fogyasztásához.
De biztos igazad van, és azok is hü**ék akik ilyen autót tartanak hobbinak, vagy épp autós klubok, mert abból is van nem egy, mazochisták, és azért ezzel a típussal foglalkoznak. :D
"Végül is csak azért szerették annyian a maga korában"
Amihez tegyük hozzá, hogy egy viszonylag zárt rendszerről a keleti blokkról beszélünk. A keleti blokkon kívül sehol nem szerették a maga korában sem :D
Attól, hogy hobby és rallyautónak elmegy, attól még lehet egy sapka sz.r az egész, nem ? :D
Ja meg a ladát annak idelyén "férfiaknak" gyártották ma az meg már nincs csak kis elkényeztetett hüly gyerekek.
Akik már az ablakot se bírnák letekerni.
100 kilós kigyúrt állatok sírnak ha szervó nélküli kocsit kell vezetni.
'74ben azért választották meg az év autójának.'
Aha, 40+ eve. Biztos k...ajo auto - volt, a korabeli Skodahoz meg Trabanthoz kepest, a keleti blokkban. Arrol mar szot se ejtenek, hogy a 2107-et 1982-ben kezdtek gyartani, tehat az 'ev autoja' nehezen lehetett 1974-ben. De nem baj, lepjunk ezen tul.
A masik zseni: '100 kilós kigyúrt állatok sírnak ha szervó nélküli kocsit kell vezetni.' - gondolom eszedbe se jut, hogy adott esetben balesetmegelozo szerepe van a szervonak, mert gyorsabban tudsz reagalni, kanyarban nem tepi ki a kezedbol a kormanyt, esetleg nem mindenki 100 kilos kigyurt allat.
Hagyjuk mar ezt a 'regen minden jobb volt' meg 'abban meg volt anyag' baromsagot, a Lada lehet h. 40 eve jo volt, de mostanra elavult, sokat fogyaszt, osszessegeben igenytelen rozsdahalom mindegyik. Hobbiautonak, rendszam nelkuli 'csapatosnak' jo, de utcara felejtsuk mar el.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!