Ha én fogom magam és egy használt kis méretű autót (Daewoo maiz. Stb) át alakitok elektromosra, akkor az milyen magyar szabályokba ütközik?
kívülről nem fog látszani semmi. a vizsga az kérdéses.
Megszerzed az összes cájgot, elviszed normál vizsgára, és ha átment, másnap már át is alakíthatod. két évig jó vagy.
"milyen magyar szabályokba ütközik?"
Nagyjából az összesbe. Csak a papírozás árából tudnál venni egy használt gyári elektromos autót :)
Az egyik válaszló elméletéhez miszerint semmi különbség nincs a 10 évvel ezelőtti technikai szinthez képest... gratulálni tudok! Komolyan.
Mondjuk ha nem számoljuk az akkumulátor élettartamot, a töltésvezérlő rendszerek szinte teljes átalakulását, az energia visszanyerő rendszerek fejlődését, a kiépített töltő/gyors töltő hálózatot ect. ect. Akkor valóban ott vagyunk ahol nagyjából 15 éve tartottunk.
#6: Fejlődött volna az akkumulátor élettartam? Ha tudsz valamit ne tartsd magadban - az autógyártók és az egész mobilipar él-hal a titkodért, mert ők még mindig a LiPo-nál meg LiIon-nál vannak leragadva, az meg már 10 évvel ezelőtt is megfizethető volt, nem NiCd technikában gondolkoztak akkor már még a sufnituningosok sem. Ezen a területen ~0 előrelépés történt.
Energiavisszanyerő rendszer alatt nem tudom mire gondolsz, de az minden kefe nélküli DC-nél alap, a töltésvezérlés meg megint csak inverter kérdése, hogy mennyit fizetsz érte - 10 évvel ezelőtt is voltak már komoly aftermarket megoldások. De ha csak a kérdésnél maradunk, szerintem te sem gondolod komolyan, hogy egy Daewoo Matiz méretű járgánynál olyan teljesítményekről lenne szó, aminél ez számítana bármennyit is.
A gyorstöltő hálózat meg nem technikai, hanem infrastrukturális fejlődés - megint semmi köze nincs a műszaki színvonalhoz.
A papírozás árával pláne nem kéne riogatni a jónépet, ha nem értessz hozzá, mert nem az lesz benne a drága. Egy rozsdás Zsigát veszel max. az efféle költségekből, nem gyári e-autót. Egy 2007-es Kacsa átalakítás tételesen, ez mondjuk tényleg nagyon budget építmény, de a regadón kívűl 100k alatt voltak a kiadásai (az elvileg azóta ki is kerülhető motorcsereként): [link]
Kollegám utánajárt amikor elszakadt a vezérműszíj az autójában és kuka lett a motor. Talált egy céget (Bp-en) akik ezzel foglalkoztak, és kb. 300-ért átalakították volna neki elektromosra, de azt mondták 2016-tól már nem lehet (nem éri meg) mert bevezettek valami új illetéket ezekre és azzal már több 100e ft-tal drágább.
A 300-ból persze nem Teslát csináltak volna neki belőle, az volt a cél, hogy a felesége el tudjon menni bevásárolni meg iskolába a gyerekekkel, asszem valami 60-80 km-es hatótávot mondott.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!