Audi A6 C5 (? ) 2.5TDI vélemények?
Szeretnék venni magamnak egy Audi A6-ost, nem igazán értek az Audikhoz.
Várnám az érveket, jöhet hideg is meleg is! Mire érdemes figyelni? Mennyire jó ennek a szériának a váltója (kicsit félek az automatától), motorja. Fenntartási költség stb. Szóval minden érdekel. Egymillió körül gondolkodom ebben a kategóriában. Vagy lehet ez kevés? Mennyibe mennek az ilyen autók, persze a jó állapotúak. (Látom hogy megvan húzva az oldala)
Ez a 2.5 TDI egy elég problémás motor volt, de 2003 utániakban minden hiba javítva volt. Jó vétel, én ajánlom. Az automata olyan, hogy mikor megveszed, ki kell cserélni benne az olajat, ami nem olcsó mulattság. De utána kis szerencsével nem lesz bajod vele. Ha mégis, akkor 300 ezer ft a felújítás. De egy kuplung + lendkerékcsere is benne van 200 ezerben a kéziváltósnál. Automatánál ilyesmivel nem kell foglalkozni.
Amúgy maga az autó, az Audi A6 C5 nagyon jó széria, fassza futóművel (kicsit drága felújítani, az igaz), kényelmes, nem rozsdázik, időtálló a formája.
Nehéz lesz jót találni, elég költséges darabot választottál, de neked kell tudnod mi a sok és mi a kevés, ha sikerül egy jót kifogni akkor boldogok lesztek.
A futóműbe több a szilent mint ameddig el tudsz számolni, a váltó ill. motor javítása sem olcsó, a szerelő együttérző bólogatása is egyszázezer.
Mérlegelj, ha megvetted egy szíjcsere, egy olajcsere, váltóolaj csere kb 150-200 ezer és ez teljesen normális ebben a kategóriában, egy váltójavítás 3 kiló ha nem rúgták nagyon szét mert ha kuka a bele akkor lehet 5 is, adagoló 2 kilo, jó esetben!
Rossz esetben porlasztó csúcs is, még két kiló, klíma nem megy, ha szétszórta már a lapátokat akkor teljes tisztítás esetleg új hűtő ami lespórolható, de fölrakják az új kompresszort és két nap múlva az is állni fog, ez a történet is legalább két kiló, de inkább 3.
Turbó, futómű még nem is volt említve, egy lepukkantabb darabnál ezeket mind megfogod javíttatni, és a leg viccesebb az egészbe, hogy ha nem volt felső kategóriás autód akkor a szar is jónak fog tűnni.
Persze, a szerelőd fog fizetni, hogy kicserélhesse neked. A bárdi/unix listaárhoz képest féláron, ami máshol alapból az alapár..
A váltóba nem látsz bele, ha még nem volt felújítva akkor tegyél félre erre egy kisebb pénzösszeget, mert előbb-utóbb letérdel. A bontott 150 és lutri, a felújítás probléma függvényében 250-450 000.
A 180 lovas motorok nem voltak akkora betegágyak, mint a többi, de ebben a korban már erre is el lehet tapsolni a vételár felét. Egy vezérléskészlet vízpumpával 80-130 000 között van, ehhez képest a szűrő és olaj elhanyagolható.
Ha sokat állt fa alatt, akkor beázásra hajlamos autók és állni szokott a padlókárpit alatt a víz.
Jól nézd át, ha nem akarsz szívni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!