Hogy lehet megjavítani a zárlatos autóhangszórót?
A kocsimban,ha nagyobb hangot adok a zenére,elnémulnak a hangszórók.Egyik napról a másikra.A Multimédiának nincs baja.Szakembernél voltam,ő mondta,hogy valószínűleg zárlatosak. Lehet köze annak,hogy a váltó vezérlő elektronika hibás volt?(a napokban cseréltetem ki)
Hogy tudják megjavítani az ilyen zárlatos hangszórókat?
A váltó vezérlésével valszeg nem függ össze.
A zárlatos hangszórót a cseredarab beépítésével javítják elsősorban - ha keresel képet a neten, hogy hogy is néz ki a tekercselése, akkor rájössz miért. :)
Először hibakeresés, utána csere ahogy szükséges.
Könnyen lehet, hogy valami túl nagy teljesítményt akar felvenni és attól csinálja. Én megpróbálnám egyesével lehúzkodni a hangszórók csatlakozóit és úgy kipróbálni, hátha kiderül melyik rossz.
Szerintem ez fatális baromság,hogy a zárlatos hangszórót nem lehet megjavítani.
Az első kommentelőnek jár a pacsi!
A többiek meg...inkább olyanok legyenek szívesek írni,akiknek van halvány fingja erről,vagy esetleg tapasztalata.
Köszi :)
"Szerintem ez fatális baromság,hogy a zárlatos hangszórót nem lehet megjavítani."
Milyen hangszóróról van szó? Régieket újratekercseléssel van, hogy lehet javítani, az újakat 99% hogy nem. Direkt így készülnek, olyan mint amikor egy motorvezérlő megpusztul, mert pl. egy 0,38 Forintos SMD kondi tönkremegy benne.
Hmmm... Lehet javítani, mert szinte mindent lehet, de nem érdemes ahogy leírtam a #1 hozzászólásban.
De akkor vesézzük ki részletesen: tudod hogy épül fel egy hangszóró gondolom, a jelből úgy lesz hang, hogy az áram járta vezető elmozdul a mágneshez viszonyítva és ezzel mozgatja a membránt, ezt a mozgás által keltett hullámot hallod hangként. Ugye zárlat valószínűleg a tekercselésben lehet (persze lehet hibás a csatlakozónál is valami, elengedhet a forrasztás, de az se ok nélkül történik), aminek a javításához be kell szerezni a megfelelő átmérőjű vezetőt (szigetelés nélküli rézszálat jellemzően), mert ha sikerül szétbontani és megtalálod a hibát, akkor sem valószínű, hogy majd megtudod oldani újratekercselés nélkül. Meg lehet próbálni barkácsolni, de ha növeled a tömeget mondjuk egy kis darab vezeték beforrasztásával (ha egyáltalán elfér), akkor máshogy fog szólni. Ha megváltozik az impedanciája (ellenállása lényegében, ugye megvan hány Ohmos a hangszóró), akkor is máshogy fog viselkedni.
Szóval megpróbálod a rézhuzalt beszerezni, akkor derül ki, hogy senki nem ad belőle 43 centis darabokat, hanem csak kilóra mért tekercsekben árulják, ami elég lenne a következő hat autód összes hangszórójának az újratekercselésére úgy 15-ször.
És ezekhez mindhez feltételeztük, hogy bontás közben nem sérül meg semmilyen része a hangszórónak amit cserélni kellene megint.
Szóval hibakeresés, ha valamelyik hangszóró a hibás, akkor azt kiépíteni, szaküzletben megvenni a méretben és egyéb paraméterekben stimmelő cseredarabot és kész.
Ez a gazdaságos megoldás, a többi a kétes kimenet és a túlzott idő és anyagi ráfordítás miatt inkább csak játék.
Értelmes hozzászólás,erre vártam!
Köszönöm!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!