Miért ilyen űberokosak az autós útvonaltervezők?
Amikor egy hosszabb utat tervezek, és a főútvonalon haladva egy mikrométerrel (oké túlzás, de kevesebb, mint 100 méterrel) rövidebb az olyan 4-5 km-es út, ahol mellékutcákba kanyargok, akkor az ajánlja fel alapból! Holott jobbra kanyarodáskor a gyalogosok, balra kanyarodáskor a szembejövők, a mellékutcákban a parkoló autók kerülgetés, valamint a sok lassítás-gyorsítás és a kanyarodások valamint a fő útra való visszatérésnél a Stop-táblánál való várakozás, és a sok kanyar miatti gumikopások miatt 100-ból 99 vezetőnek ez sohasem jutna az eszébe, a 100. meg egy gépjárműoktató, neki a gyakoroltatáshoz ez szükséges!
Persze, ha nem 50-100 métert, hanem 2-300 métert nyerne az ember, akkor még okés, de ca. nulla nyereség mellett senkinek sem jutna ez eszébe, akkor miért ez az alapértelmezett beállítás?
Az még rendben
Azon gondolkoztam, hogy mekkora lehet nálad az a "hosszabb út" ahol 2-300 méter számít! :D
Én egy sima telefont használok google útvonaltervezővel, ha olyan helyre megyek ahol nem vagyok ismerős, de nem szokott cikk-cakkban vinni sehová. Kollégák Budapesten a Waze progit használják, de az is rendesen navigál. Persze a legkisebb dugó gyanúja esetén is kerülőbe visz.
Az alap, hogy ameddig ismered az utat, addig ne használd az útvonaltervezőt.
Mert ez egy program. PROGRAM!
Miért olyan űberokosak a sofőrök hogy ész nélkül követnek egy vonalat ahelyett hogy megnéznék hogy merre is mennek?
Ez melyik program volt?
Nem hiszem, hogy ez általános lenne, szerintem egy hiányos térkép, vagy trehányul megírt útvonaltervező program miatt van ez.
Engem az Igo egyszer akart egy mellékútra vinni, nem tudom miért, de láttam, hogy hülyeség és nem mentem arra. Hisztizett kicsit érte, majd mikor kilyukadtam ugyan oda a főútról, akkor megnyugodott. De sok év alatt egyszer volt ilyen, azért elég jól működnek ezek.
Annyira szerintem ezek még nem okosak, hogy tudja hol milyen zebra, meg tábla van, nem az alapján fog navigálni, hogy az autódnak merre kényelmesebb, hanem vagy merre a legrövidebb vagy merre a leggyorsabb.
Az útvonalterv.hu-t használom, és nem autózásra, hanem km-számításra, más célból. Azért használom, mert a régi felületen könnyedén és gyorsan tudok összerakni egy több pontból álló útvonalat. És amikor örülnék, hogy kellően sok pontot raktam bele ahhoz, hogy az általam mért útvonal hosszát mérje le, akkor kiderül, hogy a legidiótább helyeken rövidít, vagy inkább betérőt tesz, mint a vidéki busz, ahelyett, hogy egy elegáns hurokkal elkerülje a megfordulást. Nincs arra sem tekintettel, hogy az adott helyen tilos, vagy nehéz megfordulni. Ennyi év alatt már igazán optimalizálni lehetett volna a szoftvert. Régebben a google maps-ban is voltak ordító hiányosságok, de azok is jórészt ki lettek javítva. De itt úgy tűnik nem.
Az új felületen meg nem találom a gyors tervezős egérklikkelős megoldást, ezért a régit használom.
Az oké, hogy agy kell, de egy rövid úthoz már ne kelljen alapértelmezetten 6-8 köztespontot felvennem!
Persze, hogy kell agy, de itt aránytalanul sok dolgot kell beállítanom. Sok embernek elmenne a kedve az autóvezetéstől, ha olyan bonyolult folyamat lenne az indítása, mint egy vadászgépnek. Azaz itt se kelljen túlbonyolítani a dolgot, mert a nem ugyanaz egy leves megmelegítése, mint egy oroszkrém-torta elkészítése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!