Van egy Audi A4.1.9 TDI 1998 AHU motorkódos. Szeretnék
indulni, de nem sikerült. Teker az önindító, de semmi,
nem indul. Mi lehet a baja?
Figyelt kérdés
Jelenség a következő: Egyik este lerakom az autót. Minden ok. Előtte is minden rendben volt vele. Másnap szeretnék indulni, de nem sikerült. Teker az önindító, de semmi, nem indul. El kezdtük keresni/kizárni a hiba lehetőségeket. Izzítás: ok; Immo: ok; Rádugtuk a számítógépet: nincs hiba kód; Néztük: nem kap üzemanyagot(porlasztócsúcsról leszedtük a fém csövet, nem jött semmi); Most meg kancsóztam a adagolót: fél literes üvegbe leszívtam gázolajat: önindítózásnál egy kicsit megszívja az anyagot kb fél centit utána semmi, nem indul; gondoltam levegős: porlasztócsúcsról megint leszedtem a fémcsövet, hogy légtelenítsem illetve megnézzem, hogy üzemanyag jön-e. Ismét semmi. Arra jutottam, hogy az adagoló a hibás, de hogy tudnám leellenőrizni, hogy biztos az a hibás?
De olyan szak szavakat használsz, hogy az isten se érti.
"meg kancsóztam". Mi ez?
2017. márc. 15. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
3/6 A kérdező kommentje:
El fogom vinni a szervizbe, de amit lehet megpróbálok kideríteni...akár a Ti segítségetekkel..:D. A megkancsózás alatt azt értem, hogy tettem fél literes flakonba gázolajat és közvetlen az adagoló szívócsövén keresztül szívattam fel az anyagot. Ja azt elfelejtettem leírni, hogy a mágnesszelep kinyit.
2017. márc. 16. 15:19
4/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm a tippet. Közben sikerült megoldani a dolgot. Leírom, hátha valakinek még hasznos lehet: Megpróbáltam megnyomatni az adagolót a csónakmotor kézipumpával(kölcsönkértem egy ismerőstől) és láss csodát, beindult. Ezek szerint teljesen lelevegősödött az adagoló. Hogy mitől? Azt nem tudom. Egy este leraktam, másnap nem indult. Most meg pöcre indul(vártam vele egy éjszakát is)
2017. márc. 18. 09:50
5/6 Bozso77 válasza:
Adott 99-es 1.9 tdi 110 lóvas ma 35 km után leált 35 perc után kicsit hült a motor elindúl. Utánna kb 1 km mentem ismet leált.motort teker.az adagolón a mágnesszelepenek adtam +-ot akkor sem.Milyen hiba lehet? Köszönöm.
2020. szept. 15. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
6/6 tanyo válasza:
109 relé. Műszerfal alatt a vezető oldalon kb 1200 Ft, munkaidő kb 30 perc annak is aki nem szerelő. Rendszeresen előforduló hiba, tűnetei hogy nem indul az autó illetve random leáll menet közben, aztán kb 10 perc után beindul, aztán váratlanul megint leáll és így tovább. Ha indításkor a műszerfalon az izzításjelző csak nagyon rövid ideig villan fel, vagy túl sokáig világít ez annak a jele. Persze ez csak az én tapasztalatom, de én is sokat szívtam a hiba diagnosztizálásával. A hibaolvasó csak üzemanyagellátási hibát jelez, sokan levegősödésre gyanakodnak, de általában ez a filléres hiba áll mögötte. Ez a 109 relé vezérli az üa szivattyút. Egy próbát mindenképpen megér hiszen még a kezedet sem kell bepiszkítani a cseréjéhez. Sok sikert mindenkinek a bütyköléshez.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!