Egy személyautó kerekébe hivatalosan hány bár nyomást kell fújni?





"#6 - te is szereted a gumi közepét koptatni? :D
De a műszaki indokokat meghallgatnám miért nyomjam fel 2,5-re a gyárilag meghatározott mondjuk 2,1 helyett hidegen a guminyomást."
Azért, mert 2,1-el szemmel láthatóan lapos volt a 14-es gumi is. 2,5-nél volt az, mikor a kormányon is úgy éreztem már, hogy nem kúszik kanyarban. 2,1-nél szinte rendesen éreztem kanyarban a kormányon, hogy túl puha a kerék. És jó volt a műszer, amivel mértem, mielőtt kérdeznéd.





#12 - de nem ezt kérdeztem ám. :)
Megfelelő erő hatására minden gumiabroncs kúszik, de ha így felnyomod a nyomást, akkor a keményebb oldalfal mellett megérkezik az egyenlőtlen kopás.
Én gyári méretet (195/65R15) használok gyári nyomásokkal és nem kúszik, pedig nem spórolok a kanyarsebességgel. És szépen egyenletesen kopik, hogy a lehető legritkábban kelljen újat venni.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!