Miért nehéz sebességet váltani hidegben?
Régi, de viszonylag keveset futott Astra F.
Ha 5 fok alatt van a hőmérséklet, visszaváltáskor nagy erővel kell a sebváltót 1-esbe nyomni. (2-esbe is viszonylag, de korántsem annyira.)
Ha felmelegedett, vagy eleve nincs is hideg, akkor nem áll fenn a probléma.
Lecseréltettem az olajat, de nem javított a helyzeten.
7-esnek, 3 sorom:
"Azért kettős kuplunggal, gázfröccsel megvalósítható a dolog, de rutin kell hozzá."
Természetesen olykor szükség van rá, mint látod nem zártam ki, van megoldás, de az, hogy kuplung ki és erőltetem a váltót, nem vezet jóra...
Igen, vannak olyan nyomatékos autók, amiknél felesleges 1-est kapcsolni, ha mozog az autó. Anno az 1200-as Lada ilyen volt, meg a céges autók, amiket vezetek, azok is ilyenek. Az említett Astra F az 1,4-es benzinmotorjával, valami 45 kW-tal, nem ilyen.
Ha már majdnem állóra fékeztem, akkor 1-est kell kapcsolni, főleg hideg időben, hideg motornál, indulás után.
De különben nem is az volt a kérdésem, hogy mozgó autónál mi a probléma. Általában ugye álló autóról van szó, mert ameddig megvárom, hogy ki tudjak kanyarodni az utcából, addig álldogálok egy kicsit. És kimondottan nagy erővel tudom csak 1-esbe tenni.
Ma járattam is vagy 5 percet indulás előtt (nem direkt, hanem azt hittem, már indulunk), meg kapcsolgattam is összevissza üresben, de így is nehezen ment, amikor 1-esbe kellett rakni vagy kétszer.
Az olaj, mint írtam, vadonatúj benne.
-15 foknál, melegítés nélkül indulva se volt rosszabb, mint most a plusz néhány fokban, járatás után.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!