Miért nehéz sebességet váltani hidegben?
Régi, de viszonylag keveset futott Astra F.
Ha 5 fok alatt van a hőmérséklet, visszaváltáskor nagy erővel kell a sebváltót 1-esbe nyomni. (2-esbe is viszonylag, de korántsem annyira.)
Ha felmelegedett, vagy eleve nincs is hideg, akkor nem áll fenn a probléma.
Lecseréltettem az olajat, de nem javított a helyzeten.
Ismerős helyzet. Tavaly én a Passatomba egy új (vagyis nem "új" gyártmány, de szinte nullkilométeres és eredeti) váltót vettem, mert hasonlóan a te esetedhez hidegen nagyon nehezen vette a sebességeket, valamint ahhoz hogy egyesbe lehessen tenni szinte teljesen meg kellett állni az autóval. Nagy szomorúságomra ezek a hibák nem szűntek meg, sőt nem is nagyon lett jobb a helyzet. Hidegben most valamivel könnyebb váltani, de 10 km/h felett most se lehet egyest kapcsolni neki :(
Arra gondoltam, hogy más viszkozitású olajat lehetne tölteni a váltóba, de erről mindenki lebeszélt, úgyhogy ezt nem próbáltam ki.
#1 Van olyan helyzet amikor egyesbe kellene rakni a guruló autót...
A 2-es azért van mert már régi a vasad. Nekem is nehezebben járt a hidegben, pedig a gyárilag előírt viszkozitású, típusú váltóolaj van benne és nem is rossz fajta. Kopott, öreg, ez van.
Ezekben a régi verdákban az egyes nem szinkronizált (szerintem neked sem), azt főleg nehéz berakni. El kell találni a fordulatot és segít ha üresben felengeded a kuplungot, majd újra kuplung és úgy rakod be óvatosan.
Alapeset, hogy mozgó autónál nem váltunk 1-est.
Ha mégis, akkor az kb. gyilkolás.
Azért kettős kuplunggal, gázfröccsel megvalósítható a dolog, de rutin kell hozzá.
Ha még éppen mozog az autó, akkor simán 2-est váltok, és mehetünk is...
#6: És dombon mi a helyzet? Egy kis köbcentis benzines motornál szinte kizárt, hogy gurulásból fel lehessen menni kettesben.
Szerencsére nálam nem ez a helyzet, az autón még az eredeti váltó van (41 éves), ami tízen pár éve lett felújítva. De még ez előtt is simán vette az 1-est menet közben is.
41 éves váltó? :)
milyen kocsi?
Ez minden autónál így van, egy zsír új autónál is nehezebben megy hidegben a váltás, mint melegben. A magyarázat nagyon egyszerű: a váltóolaj megdermed a hidegben, ezért nehezebb a váltás. Ahogy melegszik fokozatosan, annál finomabb lesz.
Egyébként többek között ezért sem jó hidegben egyből elindulni az autóval, sokan erre nem is gondolnak. 1-2 percig hagyod menni az autót, máris hígul kicsit az olaj a váltóban is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!