Ingadozó alapjárat, magas fogyasztás, kékes füst, gázadásra megtorpan. Mi a baj?
Az autó egy Fiat Tipo 1,4 DGT 1991, 159A2.000 motortípusú, karburátoros, kézi szívatós (szivat rendesen engemet is).
A tünetek nem mindig jelentkeznek.
Tünetek:
néha nehezen indul, de ha nehezen el is indul akkor párat fordul és leáll. Csak úgy sikerül beindítani ha a szívatót teljesen kihúzom és indítás előtt mégpöccintem a gázpedált majd indítózás. Nagy nehezen beindul...
kicsit hagyom pörögjön közben nézem a fordulat számmérőt, lassan kúszik lefele a fordulatszám 1000-1100-ról 500-400-ra. Ha próbálok segíteni gázpedállal néha lefullad. A szívatót szoktam vissza tolni egy kicsit majd vissza, ilyenkor felmegy 1300-1500-ig is, visszatolom ne ordítson.
elindulok. Az első stoppig jol megy (folyamatosan a fordulatot nézem ne essen le mert akkor annyi). Stopp előtt gázról lábat le, fékre, kuplungra rá, kettesbe vissza váltok. Ilyenkor a fordulat le esik 400 alá, le is fullad, ezután megint nehezen indul, hátulról dudálnak rendesen. (a fek-gáz pedál egyszerre nyomásával kiküszöbölhető a lefulladás). Még ide tartozik, hogy amikor alacsony a fordulat pislákolnak a lámpák (fényszóró, műszerfal világítás és az akkumlátoros lámpa a műszerfalon fel-fel villan)
amikor ezek a tünetek jelentkeznek nagyon füstöl (mintha kékes lenne)
nem mindig egyszerre jelennek meg a tünetek, van amikor nehezen indul de nem füstöl és nem fulladozik, van amikor csak fulladozik de "könnyen" indul.
olyan mintha lambda-szonda lenne de ebben az autóban nincs
ha valaki tud segíteni, válaszát előre is köszönöm.
Ismerősöm régi Astráját a generátor szivatta meg.
Hol elindult, hol nem.
menet közben lefulladt stb.
gyújtáskábel is rossz volt neki
Szelepszár szimmeringtől tele tud folyni a henger olajjal amitől nehezen indul és füstöl.
Az ilyen füstölősről én leveszem a hengerfejet, van is mit javítani rajta mindig.
De gyújtást, karburátort, elektromos rendszert is át kéne nézni mert ott is lehet gond, +kipufogó rendszer is tele lehet.
Elég beteg lehet ez a gép.
Vagy költesz rá vagy elviszed a bontóba.
Az fontos hogy kéket füstöl-e.
Szagold meg a füstöt, ha büdös égett olaj szaga van akkor égeti az olajat.
De ha csak pára a hideginditás után az nem gáz, akkor egy gonddal kevesebb.
Írásodból látszik hogy elég beteg már a gép. Mondjuk nem is egy fiatal autóról van szó, tehát már nem csoda hogy jönnek el a hibái. Célszerű alaposan átnézni a teljes elektronikát, sőt a generátor is lehet már betegeskedik. A szelepszár szimering is lehet probléma, mert a kékes kipufogó füst olajégésre utal, tehát az égéstérbe tuti olaj kerül valamilyen úton módon. A kipufogó rendszer sem biztos hogy elég tiszta, tesómnak is volt tipója, neki az egész kipufogórendszert ki kellett takarítani plusz kipufogó dob csere is kellett, bár neki nem volt ennyi nyűgje, nem füstölt kékesen meg semmi, egyszerűen nehezen indult, és pont azért mert elvolt már tömődve a kipufogó rendszer, de amikor azt megcsináltuk akkor utána ezerszer jobb lett, és az indítása is már pöccre ment.
A tiéddel lehet már egy valagnyi hiba van, ha meg akarod tartani az autódat akkor keress fel egy szerelőt ahol teljesen felmérik mi a baja, és adnak árajánlatot hogy mennyi lenne az annyi. Nem akarok hülyeségeket írni de ha lesz legalább egy 100 rugó a javítása vagy több akkor lehet jobban jársz ha veszel egy fiatalabb autót 200-300 ezerért már tudsz venni egy 18-20 éves suzukit azzal nem lesz gondod ha jót fogsz ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!