Meglévő 2107-es LPG üzemre alakításnak milyen költségei vannak (pótkerék tartállyal)?
Második autónk egy Lada 2107-es. A bölcsi-otthon (Bp, napi 2x12km) viszonylaton 10-13 litert fogyaszt évszaktól függően. A bölcsibe járás, alkalmi bevásárlással kb. évi 6000 km-t tesz ki.
Ilyen felhasználás mellett megéri-e vagy mikor hozza be az árát LPG-re átalakítás?
Magam is számolgattam, kutattam neten, inkább a gyakorlati tapasztalatok érdekelnek.
Inkább add el a Ladát, es vegyél egy Swiftet ilyen használatra.
Az LPG akkor éri meg, ha sokat mész. 100ezres tétel beszereltetni, minden műszakinál plusz egy papír kell (pár ezerért), és a tartálynak is van érvényessége.
Télen nem indíthatod hidegen gázzal, csak ha bemelegedett, akkor érdemes átkapcsolni. Nálad ilyen nem is nagyon lenne. Leállítani is benzinnel kell.
Nekünk Nivánk volt, de mi már úgy vettük, hogy LPG-s volt.
Karburátoros autót relatíve olcsón át lehet alakítani (100-120e + 35e a NKH műszaki....) de ez sosem fog megtérülni évi 6000 km-en egy őskövület ladával, rövid távokon. Ladát télen 6-7 km után tudnád csak átállítani gázra benzinről. Esélytelen. És értelmetlen is.
Adjátok el a romot és vegyetek az árából + egy kis apróból egy régi swiftet, az elmegy 5 literrel.
Modern autókon amiket HOSSZÚTÁVON használnak is 20-25e km jelenleg az LPG megtérülése, ha nagyfogyasztású ( 10L átlagfogy körül). A kis fogyasztású autóknak meg még több.
Köszönöm a tanácsokat. A Lada nem romos, sőt kifejezetten jó állapotú, nem gányolt, első tulajos, így el sem adjuk, mert a szubjektív eszmei értéke jóval több, mint amennyit bárki adna érte.
A kérdésbe direkt nem írtam bele, hogy egy tiptop régi Swift jó alternatíva lenne-e, így pláne megerősítést kaptam. :-)
"A Lada nem romos, sőt kifejezetten jó állapotú"
Le merem fogadni, hogy nincs így. Ha évszaktól függetlenül 10-13 litert eszik, akkor ott nincs valami rendben. Egy jól beállított, jó állapotban lévő széria Lada nyáron városban nem eszik 7-8 felett (tudom, 14 éve van Ladám).
Az LPG viszont tényleg csak hosszú távon érné meg, én egy karburátor beállítást és motorellenőrzést csináltatnék rajta elsősorban.
A városi jelző fogyasztás tekintetében igen pontatlan, tág. Bp-en lehet menni úgy is 10 km-t, hogy közben megállni sem kell még lámpánál sem és lehet menni dugóban 10 km-t másfél-két órán keresztül.
Nekem a nyári 10, téli 11-13 literes fogyasztás napi 2x12 km-es úton jött ki 20-40 perces forgalomtól függő menetidővel.
Hétvégi hazautazásnál, autópályán 100 km/h utazó tempóval, 4 fővel, sok csomaggal nyáron 7-7.5, télen 8-8.5 volt az átlagfogyasztás (2x200 km-es utakon). Telitankolós módszerrel mértem, spritmonitor.de-n megtalálhatók az adatok (anonimitás megőrzése végett nem linkelem).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!