Igaz, hogy lágyabb, jobban kopik és vészfékezéskor jobban is kenődik szinte csúszik a 60 fokos aszfalton a téligumi. Ilyenkor az ESP-nek is kell szépen dolgoznia, ha egy tengelyen két nagyban különböző tapadású gumival fékezel.
Télen ha nagyon muszáj, el lehet közlekedni a nyárival is. Nyilván lépésben, ha olyanok a körülmények, nem 140-nel száguldozva a havon, jégen.
Nekem gyárilag nyári gumi járt az autó pótkerekéhez. Még sosem gondoltam rá, hogy kidobjam és télit rakjak rá. (Elhasználni nem tudom, mert a nyári kerékszett gyárilag 17"-os, a téli meg 15". Pótkeréknek meg pont egy 16"-ost adtak lemezfelnin, nem adtak hozzá plusz egy gyári 17"-os alufelnit. :))
Igazából egyik sem optimális, ha a nem neki megfelelő évszakban használod. Ezért kell a pótkeréken nem megszokásból, hanem lassabban, óvatosabban haladni. Ha mindenképp a lehető legjobbat akarod rá, akkor talán egy Michelin Crossclimate lenne a legmegfelelőbb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!