Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért megy vissza egy benzincs...

Szuperman08 kérdése:

Miért megy vissza egy benzincső a tankba az injektoroktól?

Figyelt kérdés
A mi nap kellett benzincsövet cserélnem az autón, mert kilyukadt. Akkor merült fel bennem a kérdés, hogy miért megy egy cső visszafelé? Hiszen pumpálhatna kevesebbet az üzemanyag szivattyú. Másik kérédsem, hogy a két cső felcseréléséből lehet gond? Egyáltalán honnan lehet tudni melyik hova való?

#Üzemanyagcső #üzemanyagbefecskendezé #injektro
2017. márc. 2. 14:58
 1/5 joco5582 ***** válasza:
100%

Szia,

Az injektor egy szelep, de ahhoz, hogy jól tudjon működni kell egy fix nyomás a rendszerben. Vegyük példának a zuhanyzót. Addig, míg a nyomás fix szépen be tudod állítani a kellemes fürdővizet. Amint valaki elkezd a konyhában mosogatni, jön a meglepetés.

Itt is erről van szó. Azzal a különbséggel, hogy a komplexitás csökkentése miatt a benzinszivattyú állandóan pumpál, egy szelep pedig visszaereszti a felesleges üzemanyagot.


Modern motoroknál nagy energiákat fektetnek abba, hogy ilyen ne legyen - azaz semmilyen pumpa ne menjen akkor, mikor nincs rá szükség. De ez nem olyan egyszerű - gondolj arra, hogy mennyire ügyesnek kellene lenned ahhoz, hogy kézi kertikúttal folyamatos, ingadozások nélküli vízhuzamot csinálj :). Ha hirtelen nagyot húzol ömlik a víz, ha meg kicsiket akkor nem jön elég - főleg ha kellene a kövér gáz miatt.

Remélem segít

2017. márc. 2. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Azért mert bizonyos rendszerekben -általában régebbi rendszerekről van szó- nem lehet a szivattyút szabályozni, meg azt úgy elég bonyolult lenne megoldani hogy a motor mindig pontosan a szükséges benzinmennyiséget kapja. Jóval egyszerűbb ha bőven szállítja a benzint a szivattyú, és visszafolyik a tankba az a mennyiség amit nem használ fel a motor. Na ennek a visszafolyó üzemanyagnak kell a másik cső. Ne cserélgess fel semmit!
2017. márc. 2. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 JulesTS ***** válasza:

Egy fontos meg kimaradt. Valoszinuleg nem direkt injektoros jarmurol van szo, tehat az injektor a szivocsonknal van. Nem mindegy, hogy a szivocsonkban mekkora nyomas van. Az uzemanyagnyomas szabalyzo ra van kotve a szivocsonkra egy vakuumcsovel, igy az uzemanyag nyomast hozza tudja igazitani a szivocsonkban uralkodo nyomashoz. Igy az ECU-nak kevesebb bemeno adattal kell szamolnia. Gyengebb ECU is elegseges es kevesebb tetkep kevesebb memoriat foglal...

Ne csereld fel a csoveket...

2017. márc. 2. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Nekem a karburátoros autómnál is ki kellet építenem a visszafolyó ágat, ugyanis az üzemanyagpumpa jóval többet nyom, mint amennyire a karburátornak szüksége van, így a feleslegnek vissza kell kerülnie a tankba. Egyébként még van egy jó tulajdonsága is, így folyamatos keringetés alatt van a benzin aminek köszönhetően kevésbé melegszik fel (ez injektoros autóknál már lehet hogy nem is jelentős).
2017. márc. 2. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget!
2017. márc. 2. 21:15

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!