Miért megy vissza egy benzincső a tankba az injektoroktól?





Szia,
Az injektor egy szelep, de ahhoz, hogy jól tudjon működni kell egy fix nyomás a rendszerben. Vegyük példának a zuhanyzót. Addig, míg a nyomás fix szépen be tudod állítani a kellemes fürdővizet. Amint valaki elkezd a konyhában mosogatni, jön a meglepetés.
Itt is erről van szó. Azzal a különbséggel, hogy a komplexitás csökkentése miatt a benzinszivattyú állandóan pumpál, egy szelep pedig visszaereszti a felesleges üzemanyagot.
Modern motoroknál nagy energiákat fektetnek abba, hogy ilyen ne legyen - azaz semmilyen pumpa ne menjen akkor, mikor nincs rá szükség. De ez nem olyan egyszerű - gondolj arra, hogy mennyire ügyesnek kellene lenned ahhoz, hogy kézi kertikúttal folyamatos, ingadozások nélküli vízhuzamot csinálj :). Ha hirtelen nagyot húzol ömlik a víz, ha meg kicsiket akkor nem jön elég - főleg ha kellene a kövér gáz miatt.
Remélem segít










Egy fontos meg kimaradt. Valoszinuleg nem direkt injektoros jarmurol van szo, tehat az injektor a szivocsonknal van. Nem mindegy, hogy a szivocsonkban mekkora nyomas van. Az uzemanyagnyomas szabalyzo ra van kotve a szivocsonkra egy vakuumcsovel, igy az uzemanyag nyomast hozza tudja igazitani a szivocsonkban uralkodo nyomashoz. Igy az ECU-nak kevesebb bemeno adattal kell szamolnia. Gyengebb ECU is elegseges es kevesebb tetkep kevesebb memoriat foglal...
Ne csereld fel a csoveket...





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!