Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy tudom ellenőrizni, hogy...

Hogy tudom ellenőrizni, hogy jól raktam-e össze a karburátort?

Figyelt kérdés
Dellorto karburátorról van szó,50ccm-es Yamaha robogóban. Jelenleg szívatás után beindul, és amíg ráhúzom a szívatót jár is egy darabig , de leáll. Csak azért lett leszerelve a karbi, mert cserélni kellett az úszóházat rögzítő csavart. Már vagy 20-szor szétszedtem és újra összeraktam, a benzincsap is jó, mikor levettem a karbiról a benzincsövet és rárúgtam akkor eresztette a benzint. AZ úszóház nincs fennakadva. Tanácstalan vagyok , mit tegyek?

2014. ápr. 6. 14:11
 1/6 A kérdező kommentje:
Továbbá van benzinszűrő is, és minden fúvókát kitisztítottam.
2014. ápr. 6. 14:13
 2/6 anonim ***** válasza:

A karbit be is kell állítani: gondolom találomra kiszedtél minden csavart, azokat is amik a beállítást szolgálják.

Szóval ha megfelelően össze van rakva csak be kell állítani.


Ha jó azt onnan tudod, hogy: nem rángat, szépen jár a motor alapjáraton is, rendesen veszi a fordulatot, használat után (5-10 km normális tempójú haladás után) a gyertya őzbarna.


A biztonság kedvéért: a gyertyát melegen ne tekergesd ha nem muszáj: várd meg amíg lehűl, így kisebb az esélye hogy elhasználod a gyertyamenetet a hengerfejben.

2014. ápr. 6. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
Az alapjárati csavarhoz és a levegőállítóhoz hozzá sem nyúltam. Nem érte hogy beindul pár mp-is jár a motor és leáll. Ki beszél itt gyertyáról meg beállításról? Üzemanyag ellátási probléma van, erre keresem a választ.
2014. ápr. 6. 19:09
 4/6 anonim ***** válasza:

"Ki beszél itt gyertyáról meg beállításról? Üzemanyag ellátási probléma van, erre keresem a választ."


Azt kérdezted, hogy jól van-e összerakva a karbid. Az pedig akkor van jól összerakva ha megfelelő mennyiségű benzint juttat a rajta átáramló levegőhöz - amit pedig a motor működésén lehet lemérni. Illetve a gyertya színén. De én csak 15 éve szarakodok a rissz-rossz kétüteműekkel. :)


Levetted a karbiról a bemenő benzin csövét, utána rárúgtál és kinyomott egy kis benzint a benzincső végén?

Az azért lehet, mert ha belenézel a karbi torkába, akkor van ott 2-3 kis furat (lyuk) - ezek azért vannak, hogy a karbi belső tereibe levegő juthasson. Kell a pontosabb szabályzáshoz, a szivatóhoz, ehhez-ahhoz. Szóval: rárúgtál, a dugattyú mozgása megmozdította a levegő, a beáramló levegő meg visszanyomott némi benzint.


Semmi tragédia nincs a dologban ha így történt.

Ha máshogy történt, akkor írd le világosabban, érthetőbben.

2014. ápr. 6. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Szivató nélkül miért állhat le?


Nincs véletlenül tömítetlenség a karbi és a henger között? (sérült tömítés, valami nem fekszik fel valamire, vagy ilyesmi)

2014. ápr. 6. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Az nincsen, a szívócsonkba kell belenyomni, és egy kötegelőhöz hasonló fém, csavarral szorítható cuccal kell biztosítani.
2014. ápr. 6. 21:00

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!