Az új kicsi turbómotorok mennyire jók?
Általában csak ellenük hallok érveket.
Főleg az 1 literes, 1,2 ;1,4-1,6 turbómotorokra gondolok.
Sokáig a turbófeltöltő a dízelek, illetve a nagyobb köbcentis autók kiváltsága volt.
De, ma már a turbó nélküli motorok vannak kiszorulóban.
Ami nekem feltűnik, hogy nagyon sok a nyomatékuk.
Például, 1 literes 110 lóerős turbós Volkswagen motor 200 NM nyomatékot tud.Ami dicséretes egy ilyen kicsi háromhengeres motortól.
Nem vezettem még ilyen autót.Mennyire mennek jól?
3 hengerest ne vegyél, használja az aki kitalálta, jó hogy nem trabantra megyünk már visza.....
4 hengeres 1.4 amitől frankók. Azok jól mennek, nagy nyomaték lentről is stb. Jók.
Viszont. Arra számíts, hogy ezek 10 éves korukra lesznek ott, mint a maiak 20-23 évesen. 6 éves az 1.4 TSI-m, nincs koksz, nincs semmi bajom vele még ami ezekre jellemző. De már eszi az olajat rendesen, a fékek rohadnak atomjaira, már mindenféle zörej jön a motortérből ahogy a műanyag elemek elkezdenek zörögni, nem motorikusan. A lámpabúra pöckök eltörtek és kiestek a lámpák, egyszerűen nudli az egész. Nyugaton ennyi idősen már dobják ki, szóval nekik nem gond. Én még nem akarnám kidobni elvégre egy valag pénz volt, de látom, hogy pár év és kénytelen leszek úgy is. És ez nem a turbó meg a kisköbcenti hibája, egyszerűen ilyenre gyártanak ma már mindent, senkinek nem érdeke, hogy 20 évig menjenek.
És akkor én még szerencsés vagyok eddig, mert se koksz, se kettős tömegű, se egr, se turbó hibám nem volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!