Nem megy a kuplung lassu, egyenletes felengedese?
Ez érdekes. 12 éve vezetek, ez alatt még egy olyan autóval sem találkoztam, aminél számított volna az utolsó 1-2 centi. Ezt valaki kifejtené bővebben? Mit is csinál olyankor az autó?
Én induláskor a "fogási" ponton megtartom a kuplungot (pár centit felengedve a padlótól), csak a gázzal variálok, így a motor fordulata állandó. Amint elkezd növekedni a fordulatszám, viszonylag gyorsan lelépek a kuplungról és kicsit nagyobb gázt adok vele párhuzamosan. Abban az utolsó pár centis szakaszban még sosem sikerült lefulladnom. (más: Váltáskor meg egyáltalán nem szoktam szépen, finoman visszaengedni. Ha például 4-ben megyek 5300-as fordulaton és 5-be szeretnék váltani, akkor tudom, amint váltok kb. 4400-as fordulatra fog esni a motor fordulatszáma (váltó áttétel függő!), ezért a jó sebességfokozatba kapcsolás után a kuplungot csak akkor engedem fel, amint arra a 4400-as értékre esett le a fordulatszám. Ha jól tudom, ezt hívják szinkronizálási fordulatnak. Ilyenkor nem kell lassan visszaengedni a kuplungot, van hogy csak kihúzom a lábam balra, mitsem lassítva a pedálon.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!