Autó vásárlás előtt állok éppen. Az autóra szánható maximális összeg 280-300 eFt. Mit érdemes a lentebbi kiegészítő infók alapján venni?
280-300 csak a vas, a papírozásra külön megvan a pénz. Autópályán használnám leginkább, napi 2x65 km.
Nem engedek az első eablakemelőkből és a klímából. Mivel sokat közlekedek ezért a fogyasztás sem mindegy.
Az 1.6 Seat cordoba és az 1.6 swift / 1.3 swift a befutó.Esetlegesen egy 1.8-as benzines baleno ami még érdekes számomra. Természetesen benzinesben, nem bízok a 20 éves dízelekben.
Nincs problémám az alacsony presztizsértékkel.
Egy kiszámítható, olcsón karban tartható autóra van szükségem, ami mindig beindul és mindig megáll.
Köszi előre is a válaszokat.
Na, megjelentek a szakújságírók...
Utolsó kettő: a kérdező kiszámítható, olcsón karbantartható autót szeretne, max 300-ig. Erre válaszoltam.
Ki kérdezte, hogy hány kategória a swift, és a G astra? Szerinted nem tudjuk? A fenntarthatóság és a megbízhatóság szempontjából ez a két modell áll legkozelebb a 300-as limithez. De ha mást mondasz, kérlek, írd le pélával, indokold meg, elolvasom, megígérem.
Biztonság szempontjából mindkettő sz.r?
A Swift egy gyenge kisautó. Akár egy egyes Polo, Uno, vagy hogy újabb fejlesztést említsek, Matiz. Ezek városi kisautók, 50-60 Kmh-ig túlélsz benne egy csattanást. Motorikusan a kozépkategoriás mezőnyben is megállja a helyét, koltésgei rohelyesek, nem véletlen választották sokan a kozépkategoriás autók helyett ezt a tipust. Ne hasonlítsuk már egy Honda Jazz-hez, vagy Yarishoz.
A G Astra nem biztonságos? Mondj egy olcsón fenntartható, 500-ezer forintért megbízható állapotú kozépkategoriás otszemélyést, ami biztonságosabb, mint a G. Hagy világosodjak.
A haDD szó melyik szótárból van? (gondoltam rákérdezek, ha már ilyen látványosan ki lett javitva, aki egyébként helyesen használta a hagy szót)
300ezres plafon mellett nem lesz dömping a választékban, megkockáztatom, még a működő klíma is magas elvárás. Nem lehetetlen, de magas.
Suzuki Swift, F Astra, Skoda Favorit, ás még néhány hasonló kaliber fér bele egy ekkora keretbe. Lehet mondani jobbat, de nem ennyiért, ennyiért dízel sincs megbízható
Vezettem dízelt ezen a távon kb 12 eKm tettem bele három hónap alatt. Az a szerencsétlen autó egy 07-es Fiesta 1.4 tdci volt. Se Fiesztát nem akarok többet vezetni se kis motoros td-t ilyen távra. Most egy 1.6-os benzines focussal teszem meg ezt a távot minden nap. Vállalhatatlan magas fogyasztással (céges kocsi volt mindkettő ezért és az üzemanyag teljes térítése miatt hidegen hagy hogy benyel 12-13 litert 145-150-es tempónál).
Reagálva arra hogy egy 1.3-as swifttel a 120-as tempó a max ahol még van erőtartalék is mögötte: ezzel tisztában vagyok, ha a saját zsebemre játszok akkor egyértelműen nem tolom tövig a gázt.
A biztonságra: szerintem két lufival már egész nagyban nő a túlélési arány egy ütközésnél.
A cordobát meg elvetem a negatív kritika miatt.
Viszont a baleno-hoz még nem kaptam érdemi kommentet, a cél az hogy kijöjjön a kb út/ezer forint saját költség km kénti 15 Forintos támogatás mellett, tehát 100km=1500 ft 1eKm=15eFt 3eKm=45eFt.
A benzin árát vegyük konstansnak és egy közepesen drága helyen tankolva kijön egy liter kb 350 forintra.
Számoljunk inkább 370 forintos literenkénti árral.
Ha eszik mondjuk a szuszka 115-ös tempóval 7 litert(bár szerintem alatta fog). Az 3eKm-nél 210 liter benzin ennek az ára az említett benzin költséggel 77700 ft- 45 000 Ft benzin támogatás, ez így 32700 forint saját költséget jelent havonta. Ezt elosztva 22 munkanapra 1500 forint/nap amit csak a bejárásra költöttem.
Tehát lehetetlen küldetésre vállalkoztam, meg sem közelíti az ezer/nap célkitűzést.
Valaki tud releváns fogyasztást mondani ebből az árkategóriából származó dízelről ?
A megbízhatóság kérdése, fontos hogy sose hagyjon cserben, nyilván ez is lehetetlen küldetés de szerencsém lehet. Mekkora eséllyel hibásodik meg egy 20+ éves dízel ? Kijön az üzemanyag megtakarításán az hogy szervizeljem ? Vegyük ide a kiesett napokat+ időt amikor nem áll rendelkezésemre mert csak a szerelőnél rohad.
A suzukit megbízhatónak tartom abból a szempontból hogy még mindig rengeteg rohangál belőle az utakon, 20 év plusz és még mindig mennek a motorjaik, lehet hogy egy száguldó rozsdaboglya de még van bennük élet.
És nem láttam még temetkezési vállalatot sem ami mellette suzukik értékesítéséből tartja fennt magát.
Ha hülye vagy meghalsz az 5 csillagos töréstesztű autóban is, a légzsák nem véd meg a saját marhaságodtól.
Várom továbbra is az építő válaszokat, köszönöm.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!