Suzuki Sx4 zajcsillapítás?
Nem tipushiba, hanem az olcsóbbik változat. én a legdrágábbat vettem akkor, automata váltóval. azóta is tök csöndes. Utólag szokták valahogy pótolni a hiányzó hangszigetelést. Megéri megpróbálni.Még az ajtókba is lehet tenni szigetelést.
a jutubon van róla felvétel.
Ne rohogtess mar, tenyleg csodalkozol, hogy az alsokategorias 'csaladi Szuzuki' zajosabb, mint a Toyota? Az megvan, hogy kb. 2x annyiba kerultek ujonnan? Na, szerinted miert? Ezert, tobbek kozott.
Olcso auto, ne legyenek illuzioid, minden ki van sporolva belole, amit csak lehetett, mindenbol a legolcsobb anyagok, kopogos muanyagok vannak beepitve, nincs sehol csillapitas, parnazas, semmi. Baratkozz meg vele, mert utolag csak ugy zajt szigetelni nem tudsz, foleg nem ugy hogy az biztonsagos, tuzmentes legyen.
Nekem ugyanolyan autóm van, mint neked, valamivel több megtett kilométerrel. Az utastérben tökéletes csend van, néha a gumi zaja hallatszik be.
GS felszereltségű.
Ez a "behallatszik a motorzaj" egy precíz (akár mérésekkel alátámasztott) dolog, vagy csak úgy érzed ?
Okostelefonokra van zajmérő alkalmazás, amivel kicsit jobban lehet tippelni, hogy a zaj mennyire sebesség és útfüggő, és mennyire fordulat és motorterhelés függő.
Azért mondom, mert motorzajt utólag nagyon nehéz szigetelni, viszont a más egyéb zajforrásokat sikerül tompítani, szubjektíven mindjárt "ég és föld" érzése lesz az embernek.
Én a régi Astrámban kb. 3-4 hétvégét szántam erre a projektre és kb. 50e ft-ot összvissz, és a zasszony utána nem hitte el, hogy nem új autót vettem- viszont konkrétan a motorzajjal nem csináltam semmit.
Megpróbálom összeszedni nehézségi sorrendben mit lehet csinálni, nem mind a motorzaj ellen hat, de mindegyiktől valamivel halkabb lesz az autó:
1. Csendesebb gumik - többet számít, mint gondolnád
2. Motortartó bakok GYÁRI újra cseréje
3. Motorháztető szigetelése - ha kapható gyári filces bélés akkor azzal, ha nem akkor felragasztható univerzálissal
4. Motorháztető alá hézagmentesen körbefutó gumikéder ahová a tető rácsukódik
5. Autó könnyen hozzáférhető karosszérialemezeire bitumenes zajcsillapító ragasztása
6. u.a. a nem könnyen hozzáférhető részelre (ajtók belseje, beltér a szőnyeg alatt, tetőlemez, ilyenek)
7. 10 éves autó esetén a műszerfal és egyéb beltéri dolgok zörgéseinek megszüntetése (ez nagyon pepecs munka)
8. Ha a fő zajforrás tényleg a motortér felől átszűrődő zaj, azt sajnos utólag csak a műszerfal lebontásával és a tűzfal zajszigetelésével lehet - illetve még jobb lenne ugyanezt a motortér irányából, de ahhoz tényleg nagyon szét kellene szedni az autót. Ezt úgy csinálnám, hogy a fémre bitumenes lapot ragasztanék, és arra még 1 réteg szivacsost.
Anyagok tekintetében a zajcsillapitas.net-en érdemes körülnézni.
Ma volt a tévében egy műsor, amiben bemutatták az utólagos zajcsökkentést házilag. Kétségtelen, hogy két nap ráment, de a mérés szerint tényleg csendes lett..
Ráadásul több türelem kell hozzá,mint pénz..de az eredmény megéri.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!