Miben változtak a mai autók ahhoz képest, ami pl 10-15 éve volt?
Ha 10 éve vett az ember egy Octaviát pl, akkor abban volt egy 1,2)6-os benzin, vagy 2.0-s TDI, ami azt sugallja, hogy komoly autóról van szó. És nem tudom miért, olyan "otthonos" volt azokba az autókba beleülni. Vagy egy első generációs Mazda 3-ba.
Ma ha vesz az ember Octaviát, akkor kap egy 1.2-es motrot, rengeteg műanyagot, és valamiért azt az érzést, hogy ez nem egy komoly autó (hiába szép), hanem a gyártó a lehető legolcsóbb anyagokat használta bele, és minden ki van spórolva belőle. Semmivel nem vonja magára az ember figyelmét, hanem olyan autó, oszt' kész. Egyszerűen nem tudnám komolyan venni. Persze a felsőbb kategóriáknál más a helyzet, de konkrétan az alsó közép és az alsó kategória nagyon el van cseszve szerintem. Miért lehet ez?
És technikailag miben léptek előre a mai autók a 10 évesekhez képest?
(Lehethogy az van bennem tudat alatt, hogy a nagy motor sokat kibír, a kis motor meg megy, de nem örökké).
Nézzünk egy Golfot is, azokkal van tapasztalatom. Nekem egy ötös van. A hetes minden téren jobb, erősebb motor, az újabb 1.4 tsi-k már jók, 150 lóval repül az az autó, az 1.6-hoz képest egy álom lehet, és még kevesebbet is fogyaszt. A turbóra csak oda kell figyelni, és nem lesz baja. Megálláskor nem kell egyből leállítani az autót, és ilyen apróságok vannak még, amiktől sokkal hosszabb életű lesz az autó. A hetes Golfnak valami hihetetlenül gyönyörű, designos, és minőségi beltere van, a "rivális" Audinál is sokkal szebb(A3), ezt én annyira még nem mondhatom el az enyémről, ahol zörög a műszerfal tetején a fémszellőző, és néha a műszerfal belsejéből is zörgő hang jön. Hiába magas felszereltségű, az ilyen korú VW-eknél ez előfordult, ma már nem.
Az újakat több és korszerűbb védelemmel látták el, és nem fognak egy jó ideig rohadni.
A Skodánál nem tudom hogy megy, de a VW nem spórol a beltéri anyagokon, látszik is. Persze egy Polo biztos nincs úgy összerakva, mint egy Golf.
"A Skodánál nem tudom hogy megy, de a VW nem spórol a beltéri anyagokon, látszik is."
Aztán a fapad edisön B6-B7 Passatban olyna anyagok vannak, hogy sírva fakadsz :D
Érdemi előrelépés nem volt. Papíron kevesebbet esznek, valóságban nem. Az elcseszett NEDC ciklus a motorproblémák gyökere.
A többi alakatrésznél is gondosan ki van számolva az élettartam, nincs szó robosztus túlméretezésről. Az első pár évben még nincs sok probléma. De aztán csőstül jön, rengeteg kis aktuátor, szenzor, kábel, ECU-k, több száz darab ami szépen elromlogat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!